Smycketetra?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nellz
    • October 2012
    • 33

    Smycketetra?

    Har blivit intresserad av denna fisk (Nannostomus marginatus) till mitt nystartade 60l kar. Undrar om någon har erfarenhet av denna fisk och hur den vill ha det. Ex. hur många kan jag ha i mitt kar?? Vill absolut inte skaffa för stora fiskar eller göra karet överbefolkat, men har inte riktigt förstått hur stort dom behöver. Om jag inte vill ha dessa själva utan vill att dom ska vara sambo med ett gäng neontetror t.ex. hur många av varje art kan jag ha då?
  • Henke_76
    • October 2012
    • 193

    #2
    Hej
    Nannostomus marginatus vill ha tätt planterade växter i akvariet och den blir runt 3-4 cm stor. Du bör hålla den med mindre fiskar som dina neontetror. Och du kan se skillnaden på könen för att honan är rundare än hanen, och den här fisken är den minsta arten i den här släkten den tillhör. Du kan väl ha 3 av denna fisk och 5 av neontetran max annars blir det nog överbefolkat som du skrev.
    MVH/Henke

    Kommentar

    • Nellz
      • October 2012
      • 33

      #3
      Ok, låter bra med andra ord så får man välja om man vill ha ett lagom gäng av samma sort (brukar ju stå ang stimfiskar att de vill vara minst 8) Eller om man vill ha lite mer "blandkompott" då i ett såpass litet kar som jag har? Svårt att veta vad som skulle bli snyggast, det stilrena i att bara ha en sort eller att få lite fler färger på fisken. Lite känner man ju att man vill prova flera arter iom. att det är mitt första akvarium

      Kommentar

      Arbetssätt...