Få upp tetror i storlek?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • gickan_87
    • November 2003
    • 1873

    Få upp tetror i storlek?

    Vad matar man med om man vill att kardinaltetrorna ska växa upp till bra storlek fort?
  • Joakim Lundgren
    • August 2006
    • 631

    #2
    Ja du, till discus brukar man köra oxhjärta,hög temp och väldigt täta vattenbyten. Då brukar även annat som finns i burken växa snabbt. Det funkar säkert på tetror oxå.
    Dock, är jag osäker på hur pass bra det är för fisken att powerfeeda på detta sätt.
    AKA: Lizardking

    Kommentar

    • Fanbyalperna

      • September 2005
      • 752

      #3
      Tycker att mina vuxit rätt bra och jag varierar med flingor, fryst artemia och black worms. Jag hade köpt från två olika ställen och den ena affärens var små och ynkliga i jämförelse. För att få dem att växa ikapp så matade jag i början två gånger om dagen. Nu kan man inte se längre vilka som kom från vilket ställe. Det tog ungefär sex veckor att komma dit.
      Har inte alltid rätt, men fel ibland

      Kommentar

      • Rambo
        • February 2004
        • 672

        #4
        Helt rätt av Fanbyalperna, mata flera gånger per dag med bra foder och variera vad du ger dem. Matar du förmycket varje gång blir vattnet i karet sämre, matar du för lite varje gång kan de minsta och svagaste bli utan mat - dvs hitta en bra mängd och metod att mata som passar till just dina fiskar och foder.
        Ge inte fisk som inte är gjord för att äta däggdjursproteiner oxhjärta eller liknande foder, det kan skada deras tarmsystem.
        575l Åleds
        80l JAD
        Tiffany - perser/norskskogskatt
        Lizton - renrasig Bengal

        Kommentar

        Arbetssätt...