Vilken tetra ska jag ha?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MonkanS
    • December 2011
    • 861

    Vilken tetra ska jag ha?

    Jag tänker skaffa ett litet stim av någon slags lite större tetra. Alla hoppande fiskar går bort direkt eftersom jag har plockat bort det bakre locket på mitt Juwel. Vill inte hitta torra fiskar på golvet som hoppat ur karet.
    Med två glupska slöjisar i karet blir nog utbudet för min del rätt begränsat. Funderar på vitfenad rosentetra. De ska tydligen hålla till lite högre upp. Har ett litet gäng neoner som mestadels är i de nedre regionerna i karet.

    Fiskar i karet nu är:
    2 slöjstjärtar
    2 metallpansarmalar
    1 ancistrus
    7 neontetror
    3 siamasisk algätare
    5 corydoras panda
    Juwel 180 l + räkkub aquael 20 l
    http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=155429

    Ordning är till för idioter - Genier behärskar även kaos !!!

  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    #2
    Vilken tetra ska jag ha?

    Såg den Rosentetran här igår här i Västerås. Ser ut som en odlingsform av vanliga Rosentetran. Men vissa exemplar var jättsnygga. Men när jag har haft rosentetror förut så har de ofta hållit till i mitten. Men danior eller zebrafiskar är ju ofta högre upp? Tycker du de är för stressiga?

    Eftersom du har en egensinnig slöjstjärt i burken måste ju fiskarna klara att det händer en del.
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      #3
      Vilken tetra ska jag ha?

      Vinkeltetror är faktiskt häftiga i stim på 10 och de håller till i mitten/övre delen.
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • MonkanS
        • December 2011
        • 861

        #4
        Ursprungligen postat av Bluewing
        Vinkeltetror är faktiskt häftiga i stim på 10 och de håller till i mitten/övre delen.
        Har i tankarna varit inne på vinkeltetror också faktiskt.

        Zebrafiskar hade jag några stycken från i uppstarten. Några gick åt av bukvattensot. Någon var bara väldigt avmagrad så den fick gå till fiskhimlen den med. Sedan var det en ensam frisk liten zebra kvar. Den fick då gå samma väg.

        Siameserna drar runt rätt mycket och bråkar lite med varandra. Pandamalarna är också rätt livliga av sig. Så just nu, nej, inga zebrafiskar.
        Juwel 180 l + räkkub aquael 20 l
        http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=155429

        Ordning är till för idioter - Genier behärskar även kaos !!!

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          #5
          Vilken tetra ska jag ha?

          Det jag gillar med Vinkeltetror är också att de är robusta och bra pris ofta.
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • MonkanS
            • December 2011
            • 861

            #6
            Jooo... kanske skulle bli bra med ett gäng vinkeltetror ser jag när jag läser lite mer om dom. Får fundera vidare. Ingen brådska med inköp.
            Juwel 180 l + räkkub aquael 20 l
            http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=155429

            Ordning är till för idioter - Genier behärskar även kaos !!!

            Kommentar

            • JeBoro

              #7
              Har också haft rosentetra och det är en fin fisk och dom stimmade ganska bra. Höll dock till i nedre delen av karet

              Kommentar

              Arbetssätt...