Sjuka eller stressade Neoner?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Plurr
    • August 2012
    • 37

    Sjuka eller stressade Neoner?

    Det är knappt jag vågar fråga.
    Inte nog med att jag inte vet vad jag håller på med. Jag gör tvärt emot vad jag lärt mig att jag inte ska göra också. Men men...
    Impulshandlade lite malar och annat till mina Bouillabaisse akvarium.
    Köpte mig ca. 20 neontetror när jag ändå var igång. Mot bättre vetande tänkte jag att dom kanske kunde ge lite färg till mitt annars ganska färglösa kar med Skaler i. Fungerade fenomenalt bra till att börja med. Ett färgglatt stim som visspade runt i baljan. Skalerna/Skalarna/Skalallaerorerna o.O och tetrorna verkade ignorera varandra. En positiv bieffekt var också vara att dom på något sätt Verkade erbjuda någon form av trygghet för mina två praktbotior som jag annars aldrig ser till.
    Kort historia lång...
    Idag började mina goa små Skalare buffa undan tetrorna. Jag skulle inte kalla det för krig i karet, men lite mobbing är det allt. Nu på kvällen så upptäckte jag att Tetrorna förlorat mycket (MYCKET) av sin färg. Framför allt den blåa randen tycks ha försvunnit, eller bleknat väsentligt.
    Frågan är, vågar jag vara säker på att det är stress det handlar om och helt enkelt hova över dom till karet med Gyppis i, eller riskerar jag att hova över en hel djungelbok av otyg?

    Makalöst långt inlägg för så lite!
    Tack så länge.. Nu ska jag googla på "kom till saken"+distanskurs


    Sent from my iPad using Tapatalk HD
  • Plurr
    • August 2012
    • 37

    #2
    Sjuka eller stressade Neoner?


    Hade ju tänkt peta med en bild på dom.. Glömde det.
    Ber om ursäkt för kvalitén. Ipad är ett tekniskt under med en kamera som är underteknisk..

    Man ser i varje fall skillnaden väl. Är som ni ser någon enstaka stackare som fortfarande har färgen kvar.

    Sent from my iPad using Tapatalk HD
    Senast redigerad av Plurr; 28 August 2012, 23:14.

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #3
      De ser stressade ut. Har du inte växter i karet? Isf kan du börja med att plantera ett bra gäng sådana, så har de lite möjlighet att gömma sig där.
      Att skalarerna vill "mobba" dem, är troligen barra för att de ser dem som mat...
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Plurr
        • August 2012
        • 37

        #4
        Sjuka eller stressade Neoner?

        Tack för svaret.
        Just nu är det tomt på växter. Vågar inte köpa hos min lokala handlare då jag gång efter annan fått div. ohyra med på köpet därifrån. Har beställt en hög med plantor som jag hoppas kommer vilken dag som helst.
        Kan tillägga att dom nu på morgonen såg mycket bättre ut i färgerna. Antar att det helt enkelt är så att dom fått vara i fred över natten och känner sig lite bättre till mods just nu. Glaset är på 340 liter, så det finns plats för dom att komma undan.
        Jag avvaktar och ser om växterna gör någon skillnad. Annars får dom helt enkelt byta till Gyppy-karet.


        Sent from my iPad using Tapatalk HD

        Kommentar

        Arbetssätt...