Klena Kardinaltetror

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Afrodite
    • June 2012
    • 36

    Klena Kardinaltetror

    Avslutar medlemskap
    Senast redigerad av Afrodite; 10 July 2012, 12:19.
  • zoddri
    • June 2012
    • 144

    #2
    Jag har förstått att neontetran ska vara tåligare än kardinalen i alla fall. Annars tycker jag att Mosquito Rasbora är en väldigt söt liten fisk, men de lyser ju inte upp karet på riktigt samma sätt.

    Clown kili? Fast de är väl lite hoppiga av sig..
    Banracingnörd med intresse för styrkelyft som snart drunknar i svärdbärare

    250l SA, 250l Asien/fisksoppa, 120l Levandefödarhörna, 100l småfiskskoloni, 54l guppyfarm, 20l rasbora/räknano

    Kommentar

    • Hepzheba
      • June 2010
      • 104

      #3
      Jag har 17-18 st (svårt att räkna när de aldrig är stilla...) med från början 20 för två år sedan. 1-2 har dött sedan jag flyttade dem förra sommaren (jag har dock aldrig hittat någon kropp så jag kan ju ha räknat väldigt fel... Isf är de 19 för det var de när de flyttade). Jag tycker inte alls att de verkar känsliga (mina guppys däremot...) Jag har både vildfångade och odlade och de verkar trivas bra med minimalt med förlust. Huruvida jag har väldigt tåliga fiskar eller dina är känsliga vågar jag inte uttala mig om, men så är det för mig

      Jag kan tycka att 50 l är något litet till tetror egentligen, men vågar inte uttala mig något om det är därför de inte mår bra. Fiskar som jag tycker är väldigt fina och som jag gärna skulle ha om jag hade plats är kilfläcksrasboran eller drottningrasboran. Kilfläcksrasboran är enligt Zoopet ngt enklare att ha att göra med. De är stimfiskar men i något mindre stim än tetror, om jag förstått det hela rätt

      Kommentar

      Arbetssätt...