Rosentetra whitefin

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bigtony
    • February 2012
    • 73

    #46
    varsegod okej men nästan då själv så har jag inge koll på va växterna kommer i från faktiskt :P kollar bara lite hur dom vill ha de

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #47
      Nej, jag har väl inte heller så stor koll på växterna, är mer intresserad av fiskarna Men kul om växterna tar sig så klart.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • bigtony
        • February 2012
        • 73

        #48
        lika här vart ett lekpar av jättegrenmal inköpta iförrgår får se om de blir nå ägg för han började imponera på henne redan igår :P

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #49
          Ok, grenmalar är fina Jag har fått några lekar, och några överlevande yngel av L183. Har en Apistogramma viejita II-hona (köpt som det i alla fall) som går med yngel nu.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • bigtony
            • February 2012
            • 73

            #50
            jo de är dom ju.. första gången jag har sånna jaha okej dom grenmalar jag köpte nu hade precis lekt i akvariet i butiken..
            okej härligt hoppas de överlever en del yngel då om du inte har dom i ett eget kar då förstås
            dom mesta av mina andra fiskar är inte riktigt könsmogna än men hoppas på och få ägg på scalarerna och nyckelhålen så fort dom har bildat par

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              #51
              Ja, i "min" butik har jag för mig att han också fick yngel av grenmalar för ett tag se´n. Apistogrammorna går i ett 54-liters ihop med några risfiskar. Malarna lekte i karet på bilden, i alla fall nå´n är kvar där i, och några flyttade jag till ett 112-liters, de har vuxit en del nu. Red backparet man kan skymta på bilden har lekt ett antal gånger. Nyckelhålet är en av mina favoritciklider För att återgå till tetrorna, så är ju rosentetrorna bra på det sättet att de lätt går att ha med t.ex scalarer och flaggciklider, utan att riskera att bli mat.
              Senast redigerad av Shepard; 13 June 2012, 12:36.
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • bigtony
                • February 2012
                • 73

                #52
                jaha okej kul men va ja hört så ska de vara svårt och få ynglen och överleva :S
                hoppas på och få yngel på mina blue diamond jag och nyckelhålen är mina favorit ciklider också hur snälla som hellst är dom och handtama hehe

                jo precis rosentetrorna är ju ganska hög i kroppen så dom ska ju klara sig

                Kommentar

                • Shepard

                  • March 2003
                  • 13992

                  #53
                  Ja, min erfarenhet av nyckelhål är att de är ganska framåt, och gärna simmar runt visar sig lite dominanta. Om inte sällskapet är för tufft förstås

                  Ja, rosentetrorna har som sagt ett rätt rogivande beteende, det är mysigt att titta på dem, de flänger inte omkring, som en del andra arter.
                  "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                  Min profil
                  Mitt galleri

                  Kommentar

                  • bigtony
                    • February 2012
                    • 73

                    #54
                    okej hade ett par för 10 år sen sist och dom var inte alls lika modiga som dom jag har nu

                    jovisst får hoppas dom lägger lite ägg

                    Kommentar

                    • Shepard

                      • March 2003
                      • 13992

                      #55
                      Jag hade ett nyckelhålspar som slogs med Geophagus brasiliensishane, tills han blev lite för stor för dem.

                      Ja, rosentetrorna kan nog lägga ägg i sällskapskaret, men de lär ju bli uppätna.
                      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                      Min profil
                      Mitt galleri

                      Kommentar

                      • bigtony
                        • February 2012
                        • 73

                        #56
                        okej de var en tuff nyckelhålsciklid :P

                        jo om man inte lyckas fånga upp lite ägg och flytta över till ett annat kar då

                        Kommentar

                        • Shepard

                          • March 2003
                          • 13992

                          #57
                          Ja, rent allmänt tycker jag de är rätt tuffa.

                          Det bästa sättet att odla tetror är vad jag förstår att sätta dem i ett särskilt lekakvarium, och se´n vara snabb att ta bort fiskarna.
                          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                          Min profil
                          Mitt galleri

                          Kommentar

                          • bigtony
                            • February 2012
                            • 73

                            #58
                            okej inget jag märkt faktiskt

                            okej jo har hört nått liknande jah också men är nog inget jag kommer göra iallafall

                            Kommentar

                            • Shepard

                              • March 2003
                              • 13992

                              #59
                              Tja, inte så att de skadar andra fiskar, men är de i lektagen, och är det dominerande ciklidparet i karet, så simmar de runt och visar att de finns, så att säga.

                              Nja, inte jag heller, inte nu i alla fall Har inte plats med nå´t lekpar för tetror just nu.
                              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                              Min profil
                              Mitt galleri

                              Kommentar

                              • bigtony
                                • February 2012
                                • 73

                                #60
                                okej men de kommer väll jag få se då om jag får nått par på mina 6 stycken jag har dom kommer och bli de dominanta då också.

                                okej har plats för ett till kar jag men vill inte ha nått mer en det jag har =)

                                Kommentar

                                Arbetssätt...