Rosentetra whitefin

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bigtony
    • February 2012
    • 73

    #31
    jo har hört lika att giftet ska sitta där. ja det är ju svårt och veta om de just skulle vara de

    hehe jo dom åker ju och spärrar upp fenorna mot varann nästan hela tiden tycker jag :P

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #32
      Ja, men det går ändå ganska lugnt till när de tramsar runt
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • bigtony
        • February 2012
        • 73

        #33
        jadå de verkar de göra mina åker 1 cm ifrån varann ungefär å spärrar upp fenorna så dom rör inte ens varann

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #34
          Ja, de är som sagt ett fint blickfång, tycker jag Tror att du kommer att hålla med, se´n när du har haft dem ett tag, och de börjar färga ut. Ge dem gärna dämpad belysning, och har du rötter som färgar vattnet lite, och sänker pH, så är det nog ännu bättre.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • bigtony
            • February 2012
            • 73

            #35
            jo får se med tiden jo jag har lite rötter och kör med torv i filtret nu också så

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              #36
              Ok Jag har lagt i en del eklöv, så det gör nog också vattnet som de vill ha det.
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • bigtony
                • February 2012
                • 73

                #37
                okej funkar de bra med eklöv sänker de ph:n nått?
                torven tänkte jag sluta med blir lite för gult för min smak.. ska köra med ph buffer istället

                Kommentar

                • Shepard

                  • March 2003
                  • 13992

                  #38
                  Ja, jag tror de gör det, att de utsöndrar humusämnen.
                  "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                  Min profil
                  Mitt galleri

                  Kommentar

                  • Shepard

                    • March 2003
                    • 13992

                    #39
                    Hur går det med vitfenorna? Har de färgat ut nå´t? Jag satt nyss och tittade på mina, och slogs igen av vilka perfekta tetror de är. De håller sig i en klunga mitt i akvariet, och stör med andra ord inte ordningen, samtidigt som de inte är skygga alls. Och så är ju så snygga, med sin rosenröda kropp, vit/svart/röda ryggfena, mörkare röda stjärtfena, och även en vit spets i framkanten på analfenan, som särskilt på hanarna är förlängd. Väldigt vackert blickfång.
                    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                    Min profil
                    Mitt galleri

                    Kommentar

                    • bigtony
                      • February 2012
                      • 73

                      #40
                      jodå de går bra med dom jodå dom har fått mer färg nu faktiskt men ryggfenan på många av dom har börjat blivit lite orange :P
                      mina går faktiskt inte i grupp dom är lite överallt i akvariet men de brukar vara små bråk mellan hannarna ibland

                      Kommentar

                      • Shepard

                        • March 2003
                        • 13992

                        #41
                        Ok, det kanske kan bero lite på inredningen att de inte går i grupp? Jag har ett öppet område i mitten av karet, med en stor svärdsplanta på varje sida om "gläntan" och en stor, hög rot vid varje kortsida. De står allt som oftast mer eller mindre samlade i "gläntan" där de simmar runt och visar upp sig, men en och annan ger sig då och då iväg en sväng.

                        Men du är nöjd med dem då?
                        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                        Min profil
                        Mitt galleri

                        Kommentar

                        • bigtony
                          • February 2012
                          • 73

                          #42
                          jo inredningen kan de säkert ha och göra med.. ska lägga ut lite bilder på karet så fort ja får mitt goldmember medlemskap så får du se hur de ser ut
                          jo är riktigt nöjd med dom

                          Kommentar

                          • Shepard

                            • March 2003
                            • 13992

                            #43
                            Ok, jag kan lägga upp en bild på mitt, om det är ok Har lagt upp den bilden i en annan tråd, men kan ju lägga upp den här också. Den är kanske inte så bra, men klicka på den så ser du lite hur det ser ut i alla fall.
                            Bifogade filer
                            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                            Min profil
                            Mitt galleri

                            Kommentar

                            • bigtony
                              • February 2012
                              • 73

                              #44
                              ja de gör nog inge om du lägger upp bilden här. de var skitsnyggt! vart ju riktigt amazon biotop de där med löven och så

                              Kommentar

                              • Shepard

                                • March 2003
                                • 13992

                                #45
                                Hehe tack Men helt Amazonas är det ju inte, till höger i karet ser du t.ex nå´t som aldrig skulle förekomma i Amazonas, flaggciklider som leker på en Anubias, som är från Afrika. Och även lotusen är från Afrika. Och Javaormbunken är från Asien. Men vad det gäller fiskarna så är alla från Sydamerika
                                Senast redigerad av Shepard; 12 June 2012, 21:36.
                                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                                Min profil
                                Mitt galleri

                                Kommentar

                                Arbetssätt...