Rosentetra whitefin

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #16
    Ja, om jag minns rätt i alla fall
    Rosentetrorna däremot kan jag tänka mig smyger iväg två och två in i snåren, eftersom de har ett lite annat simbeteende, och oftast brukar hålla sig lite längre ner, bland växterna.

    Ok Låter bra. I "min" butik där jag köpte mina 20 har han ett ganska stort antal kvar, funderar på att utöka stimmet, eller om det räcker med de ca 20 (nå´n kan ha strukit med) jag har. Det kanske det gör, har ju även ett 20-tal marmorerade bilbukar, som håller till vid ytan.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • bigtony
      • February 2012
      • 73

      #17
      jo så är de nog

      jo men köp lite till alltid snyggt med ett ännu större stim köp nån till bilbuk också hehe

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #18
        Hehe, ja, men vill inte att det ska se för överbefolkat ut, där går ju lite annat också.

        Det jag gillar med rosentetrorna, är att de syns, utan att fara runt, de håller sig som sagt i en samlad, lös grupp mitt i akvariet, och småtjafsar med varandra.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • bigtony
          • February 2012
          • 73

          #19
          du får bara köpa några stycken kan ju hända att nån av dom ynglar av sig också

          snyggt att dom står i grupp och dom borde synas bra med allt de vita dom har på fenorna

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            #20
            Ja, men leker de i sällskapskaret lär nog inga ägg eller yngel överleva.

            Ja, men det vita har försvunnit en del, många av mina har signalröda nederdelar på ryggfenorna, med en svart fläck i mitten, och en vit spets. Matar dem bl.a med D-50 Plus, ett näringsrikt färgfoder, som förstärker de röda färgerna Men de kanske hade blivit så röda även utan det.
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • bigtony
              • February 2012
              • 73

              #21
              vita färgen kan ju försvinna lite med åldern också

              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                #22
                Ja, jag tror att när de färgar ut mer, när de blir äldre, så blir ryggfenan mer röd och svart, och att det vita minskar. Så verkar det vara med många av mina i alla fall.
                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                • bigtony
                  • February 2012
                  • 73

                  #23
                  så är de nog

                  Kommentar

                  • Shepard

                    • March 2003
                    • 13992

                    #24
                    Japp Fått dem än?
                    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                    Min profil
                    Mitt galleri

                    Kommentar

                    • bigtony
                      • February 2012
                      • 73

                      #25
                      japp jag fick hem dom igår dom var riktigt fina och hänger ihop i ett enda stort stim
                      Kunde inte låta bli och fylla på med några sterbai pansarmal också :P

                      Kommentar

                      • Shepard

                        • March 2003
                        • 13992

                        #26
                        Ok, låter bra Gillar mina skarpt, nu när de har färgat ut på allvar. Ja, sterbai är fina, har ett 20-tal i ett annat kar. Men de ska vara lite giftiga, vad jag har hört.
                        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                        Min profil
                        Mitt galleri

                        Kommentar

                        • bigtony
                          • February 2012
                          • 73

                          #27
                          ska bli kul å se hur mina ser ut sen när dom har färgat ut riktigt också
                          jo sterbai är fina har 11 stycken nu har också hört att dom ska vara giftiga men inget jag märkt fast jag haft vissa fiskar som mobbat dom en del :S men dom har jag inte kvar nu.. så nu håller jag på och mata upp sterbaierna lite

                          Kommentar

                          • Shepard

                            • March 2003
                            • 13992

                            #28
                            En paletthona dog nyligen under yngelvården, hon fick en böld på sidan, och så blev hon bara svagare och svagare, tills hon dog, jag misstänker att hon skulle jaga bort en sterbai, och fick ett stick. Se´n fick hanen klara yngelvården själv.

                            Det jag tycker är roligt med rosentetrorna är att de håller sig lite i en grupp även efter att man haft dem ett tag, och de verkar mest ägna sig åt varandra, och inte störa de andra fiskarna nå´t särskilt.
                            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                            Min profil
                            Mitt galleri

                            Kommentar

                            • bigtony
                              • February 2012
                              • 73

                              #29
                              okej oj då :S kan ju hända att hon har stuckit sig på nån fena då..

                              okej låter ju bra. mina rosentetror är ju inne på andra dagen i karet ändå. men dom beter sig så redan nu.. nästan alla på samma ställe och spärrar upp fenorna mot varan och små bråkar lite

                              Kommentar

                              • Shepard

                                • March 2003
                                • 13992

                                #30
                                Ja, de har ju tydligen gift i den första, röda fenstrålen i bröstfenan. Jag vet ju inte, men jag misstänker att det var därför hon dog.

                                Ok Ja, jag tycker att de är lite roliga att titta på när de spänner upp sig.
                                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                                Min profil
                                Mitt galleri

                                Kommentar

                                Arbetssätt...