Vilka större tetror stimmar bra

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • olof b
    • March 2005
    • 262

    Vilka större tetror stimmar bra

    Rödmuns- och vinkeltetra brukar ju förselås som tetror som stimmar bra. Om man vill ha en lite större/högre tetra, men som ändå håller hyfsat samman i akvariet vad har ni för erfarenheter då?

    Jag kan börja med dem jag provat:
    Prickig bottentittare, håller samman på så vis att de hela tiden kivar med varandra, de stimmar knappast.
    Kejsartetra, bråkar jättemycket med varandra och stimmar inte alls.
    Liten dolkstickstetra, stimmade bra men det var också under extremt predations tryck. Min hantelciklidhane decimerade gruppen efterhand.

    Vilka är era erfarenheter?

    mvh

    olof
    Malmö Lund Cycle Chic:
    http://malmolundcyclechic.blogspot.com/
  • Ken Olofsson
    • November 2006
    • 8014

    #2
    Piraya stimmar bra om de är tillräckligt många.....och karet är därefter ox......
    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

    Kommentar

    • Christer5

      #3
      Nu var du allt rolig Kensa

      Kommentar

      • MrH
        • October 2010
        • 2825

        #4
        min erfarenhet av vinkeltetra är att dom stimmar dåligt om utrymmet inte är nog. har 20st i min kub nu å dom stimmar inte alls, mer att dom simmar typ 2 å 2. å ja skulle gissa att det beror på för dålig längd på akvariet så dom inte får något utrymme att sträcka ut sig på.
        så dessa kommer jag göra mig av med och ersätta med någon annan tetra istället.
        MrH ---> 175L SA kub

        Kommentar

        Arbetssätt...