rekomendationer, lite stimmfisk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • ansjo
    svarade
    Ursprungligen postat av elaz
    tack för hjälpen. nu ska vi ut och leta fiskar jag och min 2 åring. ha det fint.

    Lämna en kommentar:


  • elaz
    svarade
    tack för hjälpen. nu ska vi ut och leta fiskar jag och min 2 åring. ha det fint.

    Lämna en kommentar:


  • ansjo
    svarade
    De blir inte uppätna, är i prisklass som terror och brukar inte vara så svåra att få tag på.
    De fiskar du nämnde är det säkrast du skriver det latinska namnet så det inte blir fel, handelsnamn säger inte så mycket många gånger.

    Lämna en kommentar:


  • elaz
    svarade
    kollade lite och eldrasbora och dvärgrasbora är av intresse, vet ni något om dem??drottningrasboran är ju även den fin som snders sa. tack för tippset. hur stora blir de? är de svåra att få tag på och att sköta? kan nån av malarna äta upp dem om de är försmå?

    Lämna en kommentar:


  • ansjo
    svarade
    Terror stimmar för det mesta inte över huvudtaget vare sig i akvarium eller i naturen, de gör det om de blir skrämda eller jagade. Annars simmar de omkring i små grupper, som många andra sorters fiskar.

    Lämna en kommentar:


  • elaz
    svarade
    tack för svaren jag ska köpa fler pansarmalar snart eftersom vi får ett till akvarium snart. jag var rädd att om jag köper fler så tycker de att det är för trångt. hur stort måste akvariet vara för att tetrorna ska stimma? skulle de vantrivas i mitt akvarie eller är de bara inte i behov av at stimma när det är ett mindre akvarium?.
    jag har funderat på neontetror men skulle järna ha nått lite ovanligare. neontetran är ju en av de vanligaste fiskarna man ser känns det som.

    Lämna en kommentar:


  • ansjo
    svarade
    Hej och välkommen hit!
    I ditt fall skulle jag utöka gänget med pansarmalar med minst det dubbla, de vill vara en bra grupp för att trivas bäst. Sedan har du ställt frågan i kategorin tetror och tetraliknande så då får jag hålla mig till dessa så då kommer ett förslag från min sida på den snygga Drottningrasboran.

    Men en liten upplysning, tetror eller liknande kommer inte att stimma nämnvärt i ditt kar, utan mer simma omkring lite sporadiskt...

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    hej o välkommen hit

    tja det finns ju massor av olika tetror.
    neontetra är ju en klassiker, fin o ganska tålig.
    koppartetror har jag hemma o de är kanonsnygga tycker jag.

    titta gärna i zoopets artregister här o sök på tetra

    Lämna en kommentar:


  • elaz
    startade ett ämne rekomendationer, lite stimmfisk

    rekomendationer, lite stimmfisk

    jag har ett 160l akvarium sol just nu enbart är befolkat av malar. det är 2 pyttesmå ansistrusar 2 små pleco av någon typ som inte skulle bli så stor och 3 svartvita pansarmalar.
    botten är därför väldigt befolkad och ful av grottor och andra små gömställen som de verkar gilla. men räste av akvariet är väldigt öde så jag skulle villja ha ett stimm som håller ihop och järna med så små och färgglada fiskar som det går att ha med de malar jag redan har.
    jag är tacksam för alla svar.
Arbetssätt...