Bästa tetran för mitt kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bangen
    • August 2009
    • 31

    Bästa tetran för mitt kar

    Har lite problem att hitta någon bra tetra till mitt kar eftersom det är lite speciellt invånarna som finns just nu är 2 zebra plecos 2-4 cm samt 10 amanoräkor som städpatrull. Eftersom att zebrorna ska trivas så är det både varmt(29-30) och strömt(22ggr volymen) karet är på 112L varav ca 15L filterkammare. Så det är gott om filtrering. Har dock dåligt med växter för tillfället för att jag inte får de att passa in.

    Har lite svårt att hitta någon tetra som skulle passa in riktigt. Skulle ju vilja ha en SA tetra så det blir ett SA-kar tillslut. så nu vänder jag mig till experterna för bra tips på en rolig tetra
  • SydpOlof
    • January 2011
    • 32

    #2
    Hur ser den övriga akvarieinredningen ut? Många tetraarter trivs i mörka vattendrag men mörk botten och gott om gömställen och vattenväxter som ger skugga. Med tanke på att du har 29 grader varmt vatten så är det nog Koppartetran (som bör ha 22-28 grader) som skulle kunna fungera bäst i ditt kar. Lite på gränsen där men koppartetran är inte så värst känslig av sig utan är hyffsat anpassningsbar.

    Kommentar

    Arbetssätt...