Kongotetra med yngel samt räkor.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • vmax4ever
    • April 2005
    • 198

    Kongotetra med yngel samt räkor.

    Har ca 13st jäkligt fina kongotetror som jag vill flytta till 720l karet, men är orolig dom ska föda sig på mina yngel ifrån platy,guppy samt gula körsbärsräkor. Någon som vet?
    Det enda sättet att övervinna en frestelse, är att ge efter för den
  • chricka
    • February 2009
    • 198

    #2
    Om ynglena går in i munnen på dom så kommer dom äta dom . Tetror brukar vara riktigt duktiga på att äta yngel.

    Kommentar

    • vmax4ever
      • April 2005
      • 198

      #3
      Det jag misstänkte vilket är enormt tråkigt, enormt fina fiskar. Har närmare 80-90st rödmunnare men dom verkar det gå ok med.
      Blir så jäkla petigt med fiskar om yngel ska in i bilden , iaf när det kommer till platy och guppy.
      Det enda sättet att övervinna en frestelse, är att ge efter för den

      Kommentar

      • chricka
        • February 2009
        • 198

        #4
        Vet inte hur många guppys du har men dom ynglar ju i mängder så har du bara tillräckligt med gömställen så kommer iaf en del alltid att klara sig även om kongotetrorna kommer ta en del av dom.

        Kommentar

        • PatrikMalmo
          • July 2010
          • 1072

          #5
          Kongotetror ser jag som rövare. Verkliga rövare. Snabba, stora munnar och alltid hungriga. Större saker än man tror går in i munnen på dem. Misstänker de klipper rubbet, om de hamnar i samma kar som yngel av normala levandefödare - de är ofta framåt och nyfikna. Busenkelt för kongotetrorna att klippa dem då. Hade inte provat själv om jag ville ha yngel kvar.
          Bara döda fiskar flyta medströms

          Kommentar

          Arbetssätt...