Moskitotetra

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • c90368

    • September 2006
    • 5973

    Moskitotetra

    Är det någon som har erfarenhet av Moskitotetra Boehlkea fredcochui?

    Jag funderar på tjugo stycken till ett välvuxet 400 liters kar, det jag funderar på är hur ett stort stim beter sig. Undrar särskilt om de är mycket "stirriga" eller hyfsat lugna?

    Det verkar vara en typisk mellannivå fisk, stämmer det?
    Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
    http://www.youtube.com/user/c90368
    /Maths
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    Mycket aktiva, något bitska (vissa tendenser till fenbitning & att jaga andra fiskar). Mellannivå låter rätt.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • PatrikMalmo
      • July 2010
      • 1072

      #3
      Instämmer i mellannivå. Upplever dem som otroligt aktiva men också rätt aggro. Pga det sistnämnda så går de bort för mig, snygg fisk annars.
      Bara döda fiskar flyta medströms

      Kommentar

      • c90368

        • September 2006
        • 5973

        #4
        Tack för svaren.

        Jag stod i affären och det var väldigt nära ett inköp, men det ringde några varningsklockor långt bak i huvudet.

        Jag konstaterade att det är en förbaskad fin tetra, som jag aldrig har ägt. Så frågan jag ställde till mig själv där i affären var, varför har jag aldrig köpt denna fina tetra? Måste ju finnas en anledning till det!

        Ni har friskat upp mitt minne och det blir inga Moskiter den här gången heller.
        Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
        http://www.youtube.com/user/c90368
        /Maths

        Kommentar

        • PatrikMalmo
          • July 2010
          • 1072

          #5
          Den är grann, sant, men går som sagt bort här. Alla små fiskar är inte snälla... fast om jag inte minns fel har den ett kul och udda lekbeteende. Typ förrådsbefruktning, sedan lägger honan rommen var hon tycker det passar.

          Hilsen,

          /P
          Bara döda fiskar flyta medströms

          Kommentar

          Arbetssätt...