tips på bra foder till glödbandstetror

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • frida.L
    • December 2010
    • 164

    tips på bra foder till glödbandstetror

    Hej

    Har ett gäng glödbandstetror som funnits i karet i ca 1 år nu, de har dock senaste veckorna bestämt sig för att inte äta flingfodret (vanligt standard TetraMin) som tidigare funkat bra. Istället äter de malarnas mat (algtabletter och "räkpellets").
    Förutom tetrorna så har vi bara malar (ancistrus, panda, leopard) och botior i karet och tetrorna verkar också tro att de är bottenfiskar för de håller sig helst nere vid botten och vill nu alltså även äta malmaten
    Skulle vilja ha tips på bra foder, granulat?, nu när tetrorna ratar det andra.
  • 022helpek
    • November 2010
    • 626

    #2
    Ursprungligen postat av frida.L
    Hej

    Har ett gäng glödbandstetror som funnits i karet i ca 1 år nu, de har dock senaste veckorna bestämt sig för att inte äta flingfodret (vanligt standard TetraMin) som tidigare funkat bra. Istället äter de malarnas mat (algtabletter och "räkpellets").
    Förutom tetrorna så har vi bara malar (ancistrus, panda, leopard) och botior i karet och tetrorna verkar också tro att de är bottenfiskar för de håller sig helst nere vid botten och vill nu alltså även äta malmaten
    Skulle vilja ha tips på bra foder, granulat?, nu när tetrorna ratar det andra.
    granulat med spirolina brukar funka fint - så även fryst foder som cykloper och ett kraftfoder som jag använder Dr Bassleer Biofish food forte - men det ger man bara tio dagar i månaden... tretra pro som jag smular funkar för det mesta oxå
    Helena-Irmeli "HP" Pekkala, Stockholm
    Mina öden som nybliven 480L akvarist kan följas på http://hpakvariet.blogspot.com
    Motto - Rädslan är priset för äventyret! citat ur filmen När natten faller...

    Kommentar

    Arbetssätt...