svart/röd fantomtetra

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    svart/röd fantomtetra

    Sitter och läser artbeskrivningar på olika tetror och läser b.l.a. om den röda fantomtetran. Den vill ha 21-23 grader och den svarta 23-28 grader, någon som vet varför, det är ju samma art?
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    #2
    Dom kommer väl från olika ställen med olika vattentemperaturer... Bara en gissning att det skiljer sig i temp på de olika platser där dessa två varianter lever naturligt...

    Kommentar

    • Mumin
      • October 2007
      • 3837

      #3
      Det är definitivt inte samma art. Samma släkte är det, Hyphessobrycon, men röd fantomtetra är H. sweglesi och svart fantomtetra H. megalopterus. Så det är inget konstigt i att de vill ha olika temperatur.
      För mycket är inte nog!
      Jag VILL ha en Elefantofon!!

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        #4
        Ursprungligen postat av Mumin
        Det är definitivt inte samma art. Samma släkte är det, Hyphessobrycon, men röd fantomtetra är H. sweglesi och svart fantomtetra H. megalopterus. Så det är inget konstigt i att de vill ha olika temperatur.
        Dåligt av mig att inte läsa på riktigt
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          #5
          Dom lever på olika ställen också...

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            #6
            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
            Dom lever på olika ställen också...
            Ja, jag har läst det också...lite för snabb ibland
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              #7
              Ursprungligen postat av gullefjun
              Ja, jag har läst det också...lite för snabb ibland
              Jag tycker inte det är så konstigt att man funderar i de banor du gjort - jag har inte haft en tanke på att dessa kräver olika temperaturer! Så, jag tycker det var bra att du ställde frågan!

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                #8
                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                Jag tycker inte det är så konstigt att man funderar i de banor du gjort - jag har inte haft en tanke på att dessa kräver olika temperaturer! Så, jag tycker det var bra att du ställde frågan!
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                Arbetssätt...