Tips på roliga tetror till litet (60l) akvarium som inte börjar på neon...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • roosterboy
    • September 2010
    • 1094

    #16
    jag är 100 på att om neontetran alt kardinaltetran upptäcktes imorgon, och djurmagasinet fick in 200 stycken, så skulle ALLA vara eld och lågor över dessa internsivt färgade, lättskötta, små och livliga fiskarna och utan att blinka betala dyra pengar för att få ett stim i sina kar.
    Men nu är det inte så, nu är de den billigaste akvariefisken som finns, och anses vara skräp.
    All we are, we are.

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      #17
      jag har Kolglödstetror, här är en bild, den är dålig dock men man kan skymta färgen.
      Nu har de färgat ut mer är på bilden
      Bifogade filer
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • svea
        • February 2005
        • 2476

        #18
        Fin bild Pia! Hur har du lyckats med det? Jag har lurpassat på mina kolglöd men inte lyckats fånga dem något vidare. De är rätt skygga och gömmer sej. Men de stimmar bra, tycker jag.

        Mina bilder
        Min zoon

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          #19
          Ursprungligen postat av svea
          Fin bild Pia! Hur har du lyckats med det? Jag har lurpassat på mina kolglöd men inte lyckats fånga dem något vidare. De är rätt skygga och gömmer sej. Men de stimmar bra, tycker jag.
          Tack!
          De är riktigt svåra att få till på bild, här kommer en till med lite, lite mer skärpa.
          Bifogade filer
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Moving Waves
            • August 2010
            • 1403

            #20
            Kolglödstetror är fina, upptäckte för några dagar sedan att mina 24 blivit 25 dessutom.
            Stimmar bra när de har lust, mina brukar komma igång vid 21-22 tiden och stimmar då fint.
            - - -
            540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

            Kommentar

            • 022helpek
              • November 2010
              • 626

              #21
              Ursprungligen postat av Moving Waves
              Kolglödstetror är fina, upptäckte för några dagar sedan att mina 24 blivit 25 dessutom.
              Stimmar bra när de har lust, mina brukar komma igång vid 21-22 tiden och stimmar då fint.
              va kul
              Helena-Irmeli "HP" Pekkala, Stockholm
              Mina öden som nybliven 480L akvarist kan följas på http://hpakvariet.blogspot.com
              Motto - Rädslan är priset för äventyret! citat ur filmen När natten faller...

              Kommentar

              • Dublin
                • September 2010
                • 58

                #22
                Tack för alla tips - nu har jag lite att fundera över!

                Kommentar

                • Kapten Zoom
                  • January 2011
                  • 814

                  #23
                  Jag har haft rödmuns-, neon- och svart neontetra. Då neontetran höll sig mest långt ned i bakgrunden bland växterna så var de de som fick åka när jag drog ned på antal fiskar.

                  Rödmunstetrorna är fina, men de svarta neontotrorna är roligast av mina tetror, simmar högt och i förgrunden. Och stimmar bra.
                  Akvaristens bästa vän: En hink och en trasa!

                  Kommentar

                  Arbetssätt...