Citrontetra käkar växter.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • eric700
    • June 2010
    • 97

    Citrontetra käkar växter.

    Såg igår att en av mina Citrontetror käkade på mina "blad" växter som ung crypto och Hygrophila polysperma. Den bet och ruskade av spetsen och njöt av en munsbit. Varför gör den så?
    // 330liter SA
  • Magnuz
    • February 2005
    • 292

    #2
    Den är väl hungrig? Citrontetror brukar lämna växterna ifred normalt sett, men jag har sett mina göra så där ibland med finbladiga växter som Cabomba, men aldrig så mycket att det skadar växterna.

    Kommentar

    • eric700
      • June 2010
      • 97

      #3
      Ursprungligen postat av Magnuz
      Den är väl hungrig? Citrontetror brukar lämna växterna ifred normalt sett, men jag har sett mina göra så där ibland med finbladiga växter som Cabomba, men aldrig så mycket att det skadar växterna.
      Okej får ta och mata dem mer.
      // 330liter SA

      Kommentar

      • c90368

        • September 2006
        • 5973

        #4
        Mina Citrontetror blir som tokiga när jag bjuder på ärtor! Så helt klart vill de ha en del vegetabilisk kost.
        Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
        http://www.youtube.com/user/c90368
        /Maths

        Kommentar

        • eric700
          • June 2010
          • 97

          #5
          Det finns ärtor mixat i min räkmix men ska jag prova med hela ärtor? Har läst att man kan prova med salladsblad också..
          // 330liter SA

          Kommentar

          • c90368

            • September 2006
            • 5973

            #6
            Tina frusna gröna ärtor under rinnand varmt vatten, sen "snoppar" du av skalet och då delar de sig naturligt i två halvor. Mata med någon halva i taget så att det inte blir massor kvar på botten, om du inte har malar förstås, för de gillar också ärtor.
            Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
            http://www.youtube.com/user/c90368
            /Maths

            Kommentar

            • eric700
              • June 2010
              • 97

              #7
              Okej det ska jag prova med direkt idag, har inte tänkt på det innan trotts att jag har läst om det då och då. Jo jag har pansarmallar som nog gärna vill ha lite extra god mat. Hur ofta brukar du ge dom ärtor som extra tillskott? eller använder du det varje dag?

              Snyggt kar förresten
              // 330liter SA

              Kommentar

              • c90368

                • September 2006
                • 5973

                #8
                Det är ganska random, men inte varje dag.

                En gång i veckan kanske, får nog göra det i kväll, var ett tag sedan. Det får även bli lite räkor med ärtorna i kväll, det är ju fredag
                Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                http://www.youtube.com/user/c90368
                /Maths

                Kommentar

                Arbetssätt...