Varför så få frågor om TETROR?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • c90368

    • September 2006
    • 5973

    #16
    Rödmunstetra Hemigrammus bleheri

    Som jag inte har någon bra film på tyvärr. Men 2:30 in i den här filmen har jag fått några hyfsade sekvenser.

    Senast redigerad av c90368; 04 December 2010, 23:49.
    Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
    http://www.youtube.com/user/c90368
    /Maths

    Kommentar

    • c90368

      • September 2006
      • 5973

      #17
      Sen ett släkte som jag verkligen gillar Smycketetror som här får representeras av Nannostomus diagrammus

      Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
      http://www.youtube.com/user/c90368
      /Maths

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        #18
        Här kommer en bild
        Bifogade filer
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • c90368

          • September 2006
          • 5973

          #19
          Så en liten udda tetra, inte udda för att den är ovanlig, utanför att den har ett helt annat beteende än de övriga. Stänktetra Copella arnoldi

          Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
          http://www.youtube.com/user/c90368
          /Maths

          Kommentar

          • c90368

            • September 2006
            • 5973

            #20
            Så till sist en Afrikan, Gul Kongotetra Alestopetersius caudalis

            Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
            http://www.youtube.com/user/c90368
            /Maths

            Kommentar

            • c90368

              • September 2006
              • 5973

              #21
              Ursprungligen postat av PiaJo
              Här kommer en bild
              Fint!

              Att filma tetror är inga större problem, men att få bra bilder på dem kan vara betydligt värre! De vill ju inte stå stilla.
              Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
              http://www.youtube.com/user/c90368
              /Maths

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                #22
                Nä, att filma tetror är enkelt, fram med kameran bara och låt dom göra sin grej - värre blir det, som du säger C-90, att ta fina skarpa bilder.
                Jag har haft med den här filmen några gånger tidigare i andra trådar - men passar på att lägga den även här.
                200 stycken Glödbandstetror (bland andra) i 960-karet!;

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  #23
                  Att ta kort utan att de blir suddiga är näst intill omöjligt, jag har tagit hur många kort som helst innan man får ett som blir hyfsat, jag brukar passa på att ta kort när jag matar då är de iallafall på samma ställe nån sekund

                  Tycker att ni lägger in härliga filmer på tetrorna Fortsätt med det!
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • Falconer
                    • November 2005
                    • 786

                    #24
                    Wow för rosentetran! Kan man hålla såna i 110 l med apistos?

                    Kommentar

                    • c90368

                      • September 2006
                      • 5973

                      #25
                      Ursprungligen postat av Falconer
                      Wow för rosentetran! Kan man hålla såna i 110 l med apistos?
                      Det ska nog gå bra, även om 110 liter nog är lite i minsta laget.
                      Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                      http://www.youtube.com/user/c90368
                      /Maths

                      Kommentar

                      • Falconer
                        • November 2005
                        • 786

                        #26
                        Hur stora blir dom?
                        Vad skulle passa bäst av svart fantomtetra, rosentetra eller sorgmantlar?

                        Kommentar

                        • c90368

                          • September 2006
                          • 5973

                          #27
                          Ursprungligen postat av Falconer
                          Hur stora blir dom?
                          Vad skulle passa bäst av svart fantomtetra, rosentetra eller sorgmantlar?
                          De blir inte så stora, men det är helt uppenbart att de gillar att simma runt ganska mycket. Hanarna uppvaktar varandra ganska så bryskt till och från, då är det bra att de har någonstans där de kan komma undan.

                          Vilka passar bäst, ganska mycket en smakfråga. Men jag tror att Rosentetran är den som har störst krav på vatten och miljö av de du nämner. Är väl också en prisfråga, när jag handlade mina Rosentetror så kostade de säkert 4 gånger så mycket som Sorgmantlar hade gjort.
                          Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                          http://www.youtube.com/user/c90368
                          /Maths

                          Kommentar

                          • Falconer
                            • November 2005
                            • 786

                            #28
                            Vad för miljö och vatten ska den ha? Läste om den i artbeskrivningen och där verkar det som att den är tålig och lättskött. Har du personliga erfarenheter av denna får du gärna skriva vad du tror krävs för att den ska trivas.

                            Kommentar

                            • c90368

                              • September 2006
                              • 5973

                              #29
                              Ursprungligen postat av Falconer
                              Vad för miljö och vatten ska den ha? Läste om den i artbeskrivningen och där verkar det som att den är tålig och lättskött. Har du personliga erfarenheter av denna får du gärna skriva vad du tror krävs för att den ska trivas.
                              Den är inte särskilt kräsen, men om man jämför med Sorgmateltetran, som verkar överleva allt, så bör man hålla ordning på sina vattenbyten och inte slarva.

                              Det brukar för alla akvarieägare komma veckor och månader då annat pockar på intresse, framför allt på sommaren. Under en sådan period med få och förmodligen ganska stora vattenbyten kan jag tänka mig att det kan bli problem.
                              Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                              http://www.youtube.com/user/c90368
                              /Maths

                              Kommentar

                              • karrokaja
                                • March 2006
                                • 5388

                                #30
                                tycker personligen att citrontetror är väldigt stissiga.
                                Nu kanske dom inte gör sej så bra i mitt kar, jag har ju en väldans massa tetra sorter så det blir lite rörigt.
                                Men jag tycker dom är färglösa och tråkiga....:/
                                tycker jag sorgmantlar eller fantomtetra är snyggare, men det är ingen fisk jag haft så jag ska inte uttala mej om dessa.

                                en fråga C90... leker dina vinkeltetror regelbundet?? gärna efter vattenbyte?
                                Min gör det, men har inte fått ett enda yngel att överleva har inte sett några iaf. Har mkt nyfikna hungriga fiskar...
                                Dock så fick akvarieaffären växter av mej och i dessa fick dom både vinkelägg och blodfensägg (men bara vinkelyngelena överlevde)
                                Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                                kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                                Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                                I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                                Kommentar

                                Arbetssätt...