Varför så få frågor om TETROR?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • c90368

    • September 2006
    • 5973

    Varför så få frågor om TETROR?

    Ses dessa underbara fiskar bara som utfyllnad?

    Är det ingen som bryr sig om vad det är för fiskar?

    Har dessa fiskar inga krav på sitt vatten och sin mat?

    Tetror är stommen i de flesta Sydamerikanska kar, som sedan kryddas med diverse ciklider och malar.

    Glöm inte bort att när terorna trivs så trivs även de övriga invånarna.

    Så fler frågor och synpunkter på terors levnadsförhållande tryggar övriga invånares trivsel!
    Senast redigerad av c90368; 04 December 2010, 23:46.
    Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
    http://www.youtube.com/user/c90368
    /Maths
  • roosterboy
    • September 2010
    • 1094

    #2
    haha, själv så försöker jag anpassa mitt kar efter mina neoner så gått det går. Och nej, verkligen inte uttfyllnad ^^
    Dock fruktansvärda yngelätare ><,
    tetror är ju awesome!
    All we are, we are.

    Kommentar

    • MyrasHusse
      • May 2010
      • 1353

      #3
      ett akvarium med endast olika sorters tetror är oftast trevligare/roligare att titta på, istället för att ha 7 tetror och ett större stim ciklider=) igår köptes det in endast barber och tetror det är dom enda invånare som ska bo där i plus lite olika malar ska försöka fixa bild så ni får se =) och även info om exakt vilka sorter det är.
      http://myraakita.blogspot.se/

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        "Problemet" tror jag mer är tvärtom, att man väljer tetror efter karets andra invånare, och att de då bara blir lite snygg utfyllnad. En nackdel som tetror har är att de är betydligt svårare att få lek/yngel på, än de tex de flesta cikliderna som då istället blir karets huvudattraktion.
        Sedan är de inte lika intressanta då en vanlig tetra ligger på runt20:-/st, skaffar man däremot tetror som är ovanliga och dyrare kommer de automatiskt att bli intressantare och det vet jag av egen erfarenhet.

        Men jag håller med dig till 100% Maths, de borde få större utrymme i forum osv. än vad de har!
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Icecoffee
          • November 2010
          • 447

          #5
          kanske ska men ge sig f-n på o få nån tetra till lek
          Cogito, ergo sum
          (Projekt) Asien 165 Liter (Projekt) Balkongdamm)
          (Projekt) Yngelkar Betta Splendens 40 liter (vilande)

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            #6
            Skulle vara väldans trevligt om den här tråden blir liknande den Maths startade om Apistogramma....gott jobbat c90!
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • Icecoffee
              • November 2010
              • 447

              #7
              skäms nästan lite då jag senast igår funderade på vad jag skulle ha som utfyllnadsfick i asien karet, inte tetror då men rasbora
              Cogito, ergo sum
              (Projekt) Asien 165 Liter (Projekt) Balkongdamm)
              (Projekt) Yngelkar Betta Splendens 40 liter (vilande)

              Kommentar

              • Guy Palm
                • March 2002
                • 5720

                #8
                Ursprungligen postat av ansjo
                "Problemet" tror jag mer är tvärtom, att man väljer tetror efter karets andra invånare, och att de då bara blir lite snygg utfyllnad. En nackdel som tetror har är att de är betydligt svårare att få lek/yngel på, än de tex de flesta cikliderna som då istället blir karets huvudattraktion.
                Sedan är de inte lika intressanta då en vanlig tetra ligger på runt20:-/st, skaffar man däremot tetror som är ovanliga och dyrare kommer de automatiskt att bli intressantare och det vet jag av egen erfarenhet.

                Men jag håller med dig till 100% Maths, de borde få större utrymme i forum osv. än vad de har!
                Det finns tetror som är lika lättlekta som flera ciklider. Problemet är att det är svårare eller näst intill omöjligt att få fram några yngel i ett sällskapsakvarium. Tidigare hade jag ett akvarium med bara kejsartetror och då hade jag ständigt yngel i olika storlekar, så med rätt förutsättningar går det att få fram yngel.
                Håller inte alls med om att en dyrare fisk skulle vara mer intressant än en billigare. Fördelen med de billiga arterna är att man då kan köpa ett större antal.
                Guy
                ,Poecilia,SKS,GOC,

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  #9
                  Ursprungligen postat av Guy Palm
                  Håller inte alls med om att en dyrare fisk skulle vara mer intressant än en billigare. Fördelen med de billiga arterna är att man då kan köpa ett större antal.
                  Och de blir då tyvärr en slit och slängvara...
                  Som jag skrev är de flesta terorna svårare att få lek/yngel av än tex de flesta cikliderna och det i det begreppet inräknas hur man håller dem. Det blir avsevärt fler lekar med avkomma som klarar sig av ciklider i ett sällskapskar än det blir av tetror i ett likadant kar, men visst kan det vara skillnad med ett artakvarium med bara tetror, men hur många har sådana kar?
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • c90368

                    • September 2006
                    • 5973

                    #10
                    Jag tänkte bomba på med mina tetra filmer som jag tagit genom åren. Det är mina favoriter och kanske kan de vara inspirerade för någon annan.

                    Börjar med en av mina absoluta favoriter, Vinkeltetran Thayeria boehlkei

                    Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                    http://www.youtube.com/user/c90368
                    /Maths

                    Kommentar

                    • c90368

                      • September 2006
                      • 5973

                      #11
                      Citrontetra Hyphessobrycon pulchripinnis

                      Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                      http://www.youtube.com/user/c90368
                      /Maths

                      Kommentar

                      • c90368

                        • September 2006
                        • 5973

                        #12
                        Kardinaltetra Paracheirodon axelrodi

                        Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                        http://www.youtube.com/user/c90368
                        /Maths

                        Kommentar

                        • c90368

                          • September 2006
                          • 5973

                          #13
                          Falsk Dolkstickstetra Hyphessobrycon socolofi

                          Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                          http://www.youtube.com/user/c90368
                          /Maths

                          Kommentar

                          • c90368

                            • September 2006
                            • 5973

                            #14
                            Vitfenad Rosentetra Hyphessobrycon rosaceus

                            Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                            http://www.youtube.com/user/c90368
                            /Maths

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              #15
                              Jag köpte mina tetror (Kolglödstetran) för jag tyckte de var så snygga så mina är ingen "utfyllnad" utan kompletterar de andra fiskarna i karet
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              Arbetssätt...