Varför så få frågor om TETROR?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • roosterboy
    • September 2010
    • 1094

    #61
    wowtack så mycket har haft citrontetror för längesedan, och när dom verkligen trivs så har dom GRYMMA färger. Så det är utan tvekan lockande. Grymt läckra gula kongos du hade btw!
    All we are, we are.

    Kommentar

    • PatrikMalmo
      • July 2010
      • 1072

      #62
      En favvo bland de högryggade är svart fantom. Vet inte varför jag fastnat så för dem, men jag tycker de är urläckra...

      Hilsen,

      /P
      Bara döda fiskar flyta medströms

      Kommentar

      • roosterboy
        • September 2010
        • 1094

        #63
        Var på DM och Rilo under gårdagen och spanade lite. Och oavsett hur inställd jag än är på att ha någon udda tetra så dras ögonen varenda jäkla gång till sorgmantlarna och deras fridfulla lurkande.
        Nån som har erfarenhet av dessa rackare?
        All we are, we are.

        Kommentar

        • slade
          • May 2010
          • 159

          #64
          Jag har ett 10-tal sorgmantlar. De är lätta och tåliga i skötseln. Tappar dock färgen en hel del och blir lite bleka när de är vuxna. I övrigt en trevlig fisk som passar bra i de flesta akvarium.
          450 L SA
          80 L SA

          Kommentar

          • Getingen
            • August 2010
            • 325

            #65
            Fina filmer. Jag tror som många andra att det är pga att det klassas utfyllnadsfisk. Sen när man ska välja fisk så ser alltid tetrorna så gråa och färglösa ut. Vilket gör att man (iaf jag) tar något som ser roligare ut. I mitt fall så har jag istället fastnat för barber och rasboror som jag tycker är betydligt färgstarkare, sen så har de ju självklart inte samma beteende som tetrorna. Så fort jag har möjlighet i ett akvarie så ska jag skaffa ett gäng tetror men just nu kommer jag bara se dom som yngelätare.

            Kommentar

            • Magnuz
              • February 2005
              • 292

              #66
              Bra tråd! Jag tänkte så sent som idag att det mest är p.g.a. tetrorna jag har akvarium. Resten, ciklider o.dyl. är mest utfyllnad. Just nu har jag Citrontetra (en ensam stackare, måste köpa fler) Kardinaltetra, Svart neon och Rödmunstetra. Av dessa är nog egentligen citronerna mina favoriter. Lättlekta, långlivade och tåliga och otroligt vackra när de trivs. Men att dra upp yngel efter dem i ett sällskapsakvarium med pansarmalar och Ancistrus är nog bara att glömma... Även Vinkeltetrorna (som jag haft tidigare) leker ofta och gärna men samma sak gäller där. De svarta neonerna har jag sett leka någon gång men inte alls lika frekvent som vinklar och citroner.

              Rödmunstetrorna stimmar bättre än någon annan tetra jag haft och är väldigt livliga och roliga att titta på. Tyvärr verkar det stämma att de är lite känsliga. På bara ett par månader har deras antal minskat till hälften, trots att alla andra fiskar verkar trivas och må bra.

              Kommentar

              • 022helpek
                • November 2010
                • 626

                #67
                Hmm jag älskar tetror - mitt stora akvarium är Svarta fantomtetror och White fine/Bentons tetra grunden och i mitt badrumakvarium är det svarta neoner...
                Helena-Irmeli "HP" Pekkala, Stockholm
                Mina öden som nybliven 480L akvarist kan följas på http://hpakvariet.blogspot.com
                Motto - Rädslan är priset för äventyret! citat ur filmen När natten faller...

                Kommentar

                • c90368

                  • September 2006
                  • 5973

                  #68
                  Dolkstickstetra
                  Bifogade filer
                  Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                  http://www.youtube.com/user/c90368
                  /Maths

                  Kommentar

                  • c90368

                    • September 2006
                    • 5973

                    #69
                    Vinkeltetra
                    Bifogade filer
                    Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                    http://www.youtube.com/user/c90368
                    /Maths

                    Kommentar

                    • c90368

                      • September 2006
                      • 5973

                      #70
                      Vitfenad Rosentetra
                      Bifogade filer
                      Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                      http://www.youtube.com/user/c90368
                      /Maths

                      Kommentar

                      • c90368

                        • September 2006
                        • 5973

                        #71
                        Gul Kongotetra
                        Bifogade filer
                        Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                        http://www.youtube.com/user/c90368
                        /Maths

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Administrator

                          • December 2001
                          • 48148

                          #72
                          Kul foto ovan där alla "vinklarna" är på väg åt ett håll och möts av "flaggan"
                          Akvaristiska hälsningar
                          Kjell
                          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                          Kommentar

                          • c90368

                            • September 2006
                            • 5973

                            #73
                            Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                            Kul foto ovan där alla "vinklarna" är på väg åt ett håll och möts av "flaggan"
                            Såg det inte förrän på bilden men kände direkt att där satt den
                            Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                            http://www.youtube.com/user/c90368
                            /Maths

                            Kommentar

                            • c90368

                              • September 2006
                              • 5973

                              #74
                              Vinkelfilm.

                              Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                              http://www.youtube.com/user/c90368
                              /Maths

                              Kommentar

                              • Kjell Fohrman
                                Administrator

                                • December 2001
                                • 48148

                                #75
                                Kul att kolla på - även om inte vinklarna är färggranna direkt så vinner de ändå i längden
                                Akvaristiska hälsningar
                                Kjell
                                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...