Varför så få frågor om TETROR?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Catchio
    • May 2013
    • 86

    Ursprungligen postat av c90368
    Tycker att du kör med Kardinal och Citron tetra, bägge gör sig bra i ett mörkare kar med svart bakgrund. Det gör däremot inte Sorgmantel, den går i den gråa/svarta färgskalan. Med tanke på sällskapet vore det inte helt fel med Smycketetra och/eller Bilbukar, då får du dessutom lite liv vid ytan.

    Ett gäng Otocinclus som algätare passa också perfekt.
    Det låter bra!
    Du får gärna kommentera min "scape tråd".
    Hur bör akvariet se ut för att få oskygga tetror som uppvisar sitt naturliga beteende?

    Kommentar

    • c90368

      • September 2006
      • 5973

      Ursprungligen postat av Catchio

      Det låter bra!
      Du får gärna kommentera min "scape tråd".
      Hur bör akvariet se ut för att få oskygga tetror som uppvisar sitt naturliga beteende?
      Nja, det är nog bättre att du läser sista sidorna i tråden Akvariestugan.
      Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
      http://www.youtube.com/user/c90368
      /Maths

      Kommentar

      • Catchio
        • May 2013
        • 86

        Ursprungligen postat av c90368

        Nja, det är nog bättre att du läser sista sidorna i tråden Akvariestugan.
        Mycket intressant tråd!

        Kommentar

        • c90368

          • September 2006
          • 5973

          Ja, bumbar även den här.
          Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
          http://www.youtube.com/user/c90368
          /Maths

          Kommentar

          • Jenny_E
            • July 2004
            • 661

            Någon som kombinerat kardinaltetra och kilfläcksrasbora och har bild?

            Kommentar

            • c90368

              • September 2006
              • 5973

              Lägger in detta inlägg även här, då det verkar vara ett återkommande problem att säljarna gärna skriver "fel namn" på sina akvarier och kanske kan ta ut några kronor extra.

              Ursprungligen postat av c90368
              Många verkar ha köpt Hyphessobrycon socolofi Prickfenstetra, falsk dolkstickstetra.
              Vilket är en mycket trevlig tetra, som Dolkstickstera.
              https://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=454


              Den "äkta" Hyphessobrycon erythrostigma har en något annan form på framkroppen och mer utvecklade fenor

              https://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=444


              Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
              http://www.youtube.com/user/c90368
              /Maths

              Kommentar

              • c90368

                • September 2006
                • 5973

                Nu är hösten här och intresset för akvarier börjar komma igång, så då är det dags för en bump av tråden ​​​​​​​
                Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                http://www.youtube.com/user/c90368
                /Maths

                Kommentar

                • Yaz
                  • October 2017
                  • 80

                  Jag är ju komplett nybörjare så min åsikt är väl egentligen ganska ovidkommande... men jag tycker att blå/gröna/"falska" neontetror är väldigt fina. Jag har precis köpt ett gäng på 10 stycken - igår fick de sin första måltid i mitt kar och efter middagen stimmade de livligt allihop längst fram i akvariet, kändes som de visade upp sig och tackade för maten.
                  Väldigt vackra små fiskar.

                  Kommentar

                  • ampe
                    • August 2007
                    • 1073

                    Bumpar upp den här trevliga tråden! Har skummat igenom hela och har ändå inte kunnat bestämma mig för vilken tetra jag vill ha i vårt nya 720 kar tillsammans med scalarer. Lutar just nu åt Diamant, citron eller fantom. 27 grader. Några tankar?
                    Återfallsakvarist.

                    Kommentar

                    • ampe
                      • August 2007
                      • 1073

                      Ursprungligen postat av Christer5
                      Jag har vuxna Fantomtetror i ett av mina kar,skulle inte ha dom ihop med scalarer, är snabb och lite hårdförd fisk men skadar inte mindre fiskar.
                      Problemet är att dom är så snabba på maten att andra fiskar har svårt att hänga med.Scalarer vill ha lite mer lugn och ro,Citrontetror är vackra och kan passa bra.
                      Jaha. Fantomer har jag haft med scalarer förut, märkte inte alls att det var några problem, men fiskar är ju oxå individer såklart. Kanske hade tur den gången
                      Återfallsakvarist.

                      Kommentar

                      • Christer5
                        • July 2015
                        • 915

                        Ursäkta mig jag skrev fullständigt fel,kanske inte klarar av det nya året. Det var Colombiatetror som jag tänkte på,Gott nytt år.

                        Kommentar

                        • ampe
                          • August 2007
                          • 1073

                          Ursprungligen postat av Christer5
                          Ursäkta mig jag skrev fullständigt fel,kanske inte klarar av det nya året. Det var Colombiatetror som jag tänkte på,Gott nytt år.
                          Haha, lätt hänt! Men blev fundersam. Haft fantomer i många år och alltid tyckt att de är så lugna o fina.
                          Återfallsakvarist.

                          Kommentar

                          • Selafiel
                            • June 2020
                            • 137

                            Jag kör med Jackrobertsitetror ihop med scalarer. Funkar väldigt bra, de är dessutom väldigt vackra enligt mig.

                            Kommentar

                            Arbetssätt...