Varför så få frågor om TETROR?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    Ursprungligen postat av Einarsson
    Den blir väl nästan för stor för att få kallas tetra. :O
    Pirayor är ännu större, och de är också tetror Finns väl ännu större tetror än så också

    Ursprungligen postat av Inger H
    Nej då inte alls . Funkar tillsammans med dom flesta arter. Men Shepard skriver, att dom gillade fenorna på hans scalarer, inte bra.
    Hade mina med Diskusar utan problem.

    //Inger
    Ja, minns att en av dem liksom bet av halva bukfenan på en scalare, och slurpade i sig den som ett spaghettistrå. Är rätt säker på att jag inte drömde det
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Rebah
      • January 2012
      • 410

      Har la inga frågor för tillfället, men kanske kan lägga in några bilder på ett par av mina favorittetror istället då
      Regnbågstetra/Nematobrycon lacortei;
      Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0096.jpg
Visningar: 1
Storlek: 113,4 KB
ID: 2172176Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0040.jpg
Visningar: 1
Storlek: 104,8 KB
ID: 2172177
      Smågriniga, tuffa och vackra. Har 9st, och de verkar alla ha paxat varsitt revir som de patrullerar lite löst, men de brukar gadda ihop sig vid vattenbyten då de simmar runt och stannar till då och då och blänger surt på slangen. Var en del jagande i början, mest sinsemellan men även de andra fiskarna (inklusive 2st ca 17-18cm malar) blev bortschasade, men nu är det rätt lugnt. Verkar hålla till mest i mitten och lägre delen av akvariet.

      Och blodfenstetra/Prionobrama filigera;
      Klicka på bilden för större version

Namn: P5193287.jpg
Visningar: 1
Storlek: 153,5 KB
ID: 2172175
      En till typ med lite attityd, dock inte lika grinig som regnbågstetran och verkar inte bry sig om övriga invånare. Inte så färgglad kanske, men tycker den är riktigt fin ändå. Kan vara lite lättskrämd, och håller oftast till i övre delen av akvariet.
      "The trees move... do you not see it?"

      Kommentar

      • Delixa
        • August 2015
        • 2

        Hej även om du tycker att tetran är färglösa så kan du ju ha andra fiskar med färg.så jämnar det ut sig till slut. dina fiskar som du beskriver har jag också haft för minst 30 år sen men de var då det,
        Men ta och fundera på det, för tetror är så underhållande för man blir inte i alla fall trött på dem..ha en bra dag med dina firrar!

        Kommentar

        • Delixa
          • August 2015
          • 2

          Hej även om du tycker att tetran är färglösa så kan du ju ha andra fiskar med färg.så jämnar det ut sig till slut. dina fiskar som du beskriver har jag också haft för minst 30 år sen men de var då det,
          Men ta och fundera på det, för tetror är så underhållande för man blir inte i alla fall trött på dem..ha en bra dag med dina firrar!

          Ursprungligen postat av Getingen
          Fina filmer. Jag tror som många andra att det är pga att det klassas utfyllnadsfisk. Sen när man ska välja fisk så ser alltid tetrorna så gråa och färglösa ut. Vilket gör att man (iaf jag) tar något som ser roligare ut. I mitt fall så har jag istället fastnat för barber och rasboror som jag tycker är betydligt färgstarkare, sen så har de ju självklart inte samma beteende som tetrorna. Så fort jag har möjlighet i ett akvarie så ska jag skaffa ett gäng tetror men just nu kommer jag bara se dom som yngelätare.

          Kommentar

          • Christer5
            • July 2015
            • 915

            Min favorit är Rödfenstetra Aphyocharax Anisitsi,en vacker och trevlig tetra som gärna går högt upp.

            Kommentar

            • admin
              Christian Alfredsson

              • November 2004
              • 11215

              Jag har sålt mina Skalarer just för att inte ha någon solitärfisk. Mina Blodfenstetror kommer mycket mer till rätta. Nu har jag barber också, men de kompletterar varandra då de är i olika höjder. Barberna håller sig vid botten mycket mer.
              Christian Alfredsson
              Tekniskt ansvarig Zoopet

              Kommentar

              • Torreador
                • April 2010
                • 523

                Nu har jag läst igenom hela denna tråden och gud vilken härlig tråd
                Följ mitt liv som bondmora och diplomerad klantskalle på:

                www.bondmoran.nu

                Kommentar

                • Torreador
                  • April 2010
                  • 523

                  Men gaaahhhhh..... allt jg skrivit försvann utom första meningen
                  Följ mitt liv som bondmora och diplomerad klantskalle på:

                  www.bondmoran.nu

                  Kommentar

                  • Torreador
                    • April 2010
                    • 523

                    Men vad händer? Allt jag skriver försvinner utom första meningen!!!! Provar IGEN. Men gaaahhhhh..... allt jg skrivit försvann utom första meningen
                    Följ mitt liv som bondmora och diplomerad klantskalle på:

                    www.bondmoran.nu

                    Kommentar

                    • Torreador
                      • April 2010
                      • 523

                      Ger upp...
                      Följ mitt liv som bondmora och diplomerad klantskalle på:

                      www.bondmoran.nu

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48147

                        Mening 1: Testar själv om det är något problem. Mening 2: funkar/finkat inte - det är frågan?
                        Mening 3: Ja, ja - nu klickar jag på svara
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Administrator

                          • December 2001
                          • 48147

                          Funkade utan problem - allt kom med
                          Akvaristiska hälsningar
                          Kjell
                          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                          Kommentar

                          • Torreador
                            • April 2010
                            • 523

                            Provade nu igen men det funkar inte. Ska prova från datorn sedan och se om det funkar då.
                            Följ mitt liv som bondmora och diplomerad klantskalle på:

                            www.bondmoran.nu

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Administrator

                              • December 2001
                              • 48147

                              Ursprungligen postat av Torreador
                              Provade nu igen men det funkar inte. Ska prova från datorn sedan och se om det funkar då.
                              Starta annars en tråd om det i Zoopet.com kategorin
                              Akvaristiska hälsningar
                              Kjell
                              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                              Kommentar

                              • Bluewing

                                • August 2012
                                • 10522

                                Det kan ha att göra med att du lägger in emojis via Tapatalk då blir det alldeles tomt efter den dvs. texten försvinner.
                                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                                Juwel Lido 120

                                Kommentar

                                Arbetssätt...