Varför så få frågor om TETROR?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • zoddri
    • June 2012
    • 144

    Norsk flaggtetra... Hurpass mycket växtätare är den riktigt? Undrar jag bara sådär spontant?

    Och varför heter en fisk som hittas i Argentina så?
    Banracingnörd med intresse för styrkelyft som snart drunknar i svärdbärare

    250l SA, 250l Asien/fisksoppa, 120l Levandefödarhörna, 100l småfiskskoloni, 54l guppyfarm, 20l rasbora/räknano

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Rubintetran är så himla fin. Jag har fjorton - dessa fjorton bildar tre grupper, som håller ihop. Dom är små, men väldigt vackra i sin färgskiftning. Jag har dom tillsammans med dvärgciklider.
      Bifogade filer
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Ryskbompa
        • August 2012
        • 930

        Rödmunstetran slår allt å alla

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Tips på en mycket snygg tetra, Hyphessobrycon amapaensis
          Bifogade filer
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • BluesMan-63
            • December 2013
            • 99

            Jaa, dom var snygga.. vill ha..
            Ha det bra
            //Lars

            Kommentar

            • Lilott
              • February 2014
              • 1



              Mina vilda Norsk flaggtetror....dom enda fiska som numer ockuperar mitt akvarium. Köpte dom för ca 6-7 år sedan, hade dom med mig när jag flytta hit 2008, och jag börjar minst sagt tröttna på dessa bestar. Har haft andra fiskar också men de har snabbt blivit "mat" så är det någon här som möjligtvis vet hur gamla dom blir. Söker man på nätet heter det bara att de blir 6-7 cm långa, det har de varit nu ett bra tag....Ser man att växterna är av plast

              Kommentar

              • c90368

                • September 2006
                • 5973

                Ursprungligen postat av Lilott
                http://www.youtube.com/watch?v=bblzttt5Oug

                Mina vilda Norsk flaggtetror....dom enda fiska som numer ockuperar mitt akvarium. Köpte dom för ca 6-7 år sedan, hade dom med mig när jag flytta hit 2008, och jag börjar minst sagt tröttna på dessa bestar. Har haft andra fiskar också men de har snabbt blivit "mat" så är det någon här som möjligtvis vet hur gamla dom blir. Söker man på nätet heter det bara att de blir 6-7 cm långa, det har de varit nu ett bra tag....Ser man att växterna är av plast
                Detta är en tetra som är ganska häftig, för att vara tetra. Har läst om den och konstaterat att den inte har passat i mina kar. Men frågan är om någon har har haft denna tuffing i ett sällskap där den passar?

                Kan tänka mig att den skulle fungera med stora centralamerikaner tex. Men att de som sysslar med sådana fiskar inte vet om att Norsk Flaggtera kan vara ett bra sällskap.

                Det är ju två olika världar typ CA & SA...
                Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                http://www.youtube.com/user/c90368
                /Maths

                Kommentar

                • c90368

                  • September 2006
                  • 5973

                  Tar mig friheten att bumba upp denna tråd, då jag tror att intresset för tetror fortfarande finns kvar. Men att ingen vågar fråga eller ha synpunkter.
                  Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                  http://www.youtube.com/user/c90368
                  /Maths

                  Kommentar

                  • c90368

                    • September 2006
                    • 5973

                    Kan ju locka med den film som jag har mest tittare på hos YT 39 744 visningar idag 2015-07-01.



                    Varför? Jo den ligger som profilfilm på en av de största akvariesierna i Tyskland, ingen har frågat mig om det ok och jag får inte ett korvöre för besväret.

                    Men jag bryr mig inte, tycker bara det är roligt att en amatör kan bidra med en hyfsad film på faktiskt ett praktexemplar av Kardinaltetra som vid filmningen var några år gammal och vuxit till sig mer än vad som är vanligt.
                    Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                    http://www.youtube.com/user/c90368
                    /Maths

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Kul att se dig här på forumet igen C90, och att du bumpar denna tråd . Så då kommer jag med en av mina synpunkter. Denna tetra - vitfenad rosentetra är en av mina absoluta favoriter (finns fler), vacker som få när leklusten faller på och absolut ingen "utfyllnad" .
                      Bifogade filer
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Einarsson
                        • May 2012
                        • 2956

                        Den känner jag inte heller till Inger. Märker att jag har dålig koll på dessa sorterns tetror. Detta tillsammans med citroner är ju lite tjockare till kroppen och lite mer flashiga kanske än den vanliga "slanka" tetrorna.
                        350L Diskus

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av Einarsson
                          Den känner jag inte heller till Inger. Märker att jag har dålig koll på dessa sorterns tetror. Detta tillsammans med citroner är ju lite tjockare till kroppen och lite mer flashiga kanske än den vanliga "slanka" tetrorna.
                          Sen har du dolkstickstetran. Dessa har ett otroligt vackert och spännande lekbeteende .

                          //Inger
                          Bifogade filer
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Einarsson
                            • May 2012
                            • 2956

                            Den blir väl nästan för stor för att få kallas tetra. :O
                            350L Diskus

                            Kommentar

                            • Shepard

                              • March 2003
                              • 13992

                              Ursprungligen postat av Inger H
                              Kul att se dig här på forumet igen C90, och att du bumpar denna tråd . Så då kommer jag med en av mina synpunkter. Denna tetra - vitfenad rosentetra är en av mina absoluta favoriter (finns fler), vacker som få när leklusten faller på och absolut ingen "utfyllnad" .
                              Håller med, den är verkligen fin Och den är aldrig störande i karet, mina höll sig i en lös grupp i akvariets mittersta/nedersta del, med sporadiska uppvisningar hanar emellan, och honor emellan.

                              Vill dock höja ett varningens finger för dolkstickstetran, hade ett kort tag ett stim på 20, men gjorde mig snabbt av med dem då de gjorde processen kort (fenorna blev rätt mycket kortare) med scalarernas bukfenor.

                              Nu vet jag inte om mina var konstiga på nå't sätt, för han i butiken kände inte riktigt igen det beteendet hos den.
                              Bifogade filer
                              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                              Min profil
                              Mitt galleri

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ursprungligen postat av Einarsson
                                Den blir väl nästan för stor för att få kallas tetra. :O
                                Nej då inte alls . Funkar tillsammans med dom flesta arter. Men Shepard skriver, att dom gillade fenorna på hans scalarer, inte bra.
                                Hade mina med Diskusar utan problem.

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...