Gul kongotetra

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • saltbiff
    • December 2006
    • 607

    Gul kongotetra

    Varför är de jäkligt svåra att få tag och varför är de aldrig med i imazos och akvarietekniks listor?? Har kollat varje vecka i 4 månader nu..
    Alestopetersius caudalis - Yellowtail Congo Tetra

    5 söt+1 salt+1 damm med guldruda, leguan o en corgivovve
  • PatrikMalmo
    • July 2010
    • 1072

    #2
    Ingen poppis fisk, plus att de är dyra och kräver lite plats. Otroligt vacker fisk enligt mig, greppar inte varför inte fler har dem.

    Hilsen,

    /P
    Bara döda fiskar flyta medströms

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Vet inte varför den finns i handeln men jag vet att det överhuvudtaget är problem att få fisk från delar av Afrika (fraktproblem) och sedan kan ju dessutom arten finnas i områden som ligger avsides och därför inte finns med på de ordinarie exportörernas listor och när de finns så blir de jäkligt dyra pga deras otillgänglighet.
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • c90368

        • September 2006
        • 5973

        #4
        Jag antar att du har läst mina turer med denna firre i tråden 180 liters Lejonkula

        En teori till att de kan vara mindre populära är att hanarna verkar vara riktigt elaka mot varandra.

        De som blev kvar efter alla dödsfall i början verkar ha "bott in sig", så nu är det bara att vänta och se om de växer till sig.
        Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
        http://www.youtube.com/user/c90368
        /Maths

        Kommentar

        • saltbiff
          • December 2006
          • 607

          #5
          Ursprungligen postat av c90368
          Jag antar att du har läst mina turer med denna firre i tråden 180 liters Lejonkula

          En teori till att de kan vara mindre populära är att hanarna verkar vara riktigt elaka mot varandra.

          De som blev kvar efter alla dödsfall i början verkar ha "bott in sig", så nu är det bara att vänta och se om de växer till sig.
          Hmm...jag har bara sett dom på herkules zoo i göteborg och föll direkt för dom... jag hade inte möjlighet att köpa dem då, vilket jag ångrar bittert.. Var i tusan fick du tag på dina? Säg till om du får ungar på dom

          5 söt+1 salt+1 damm med guldruda, leguan o en corgivovve

          Kommentar

          • c90368

            • September 2006
            • 5973

            #6
            Ursprungligen postat av saltbiff
            Hmm...jag har bara sett dom på herkules zoo i göteborg och föll direkt för dom... jag hade inte möjlighet att köpa dem då, vilket jag ångrar bittert.. Var i tusan fick du tag på dina? Säg till om du får ungar på dom
            Ursäkta sent svar

            Jag är van med att få svar på mail från trådar jag postat i, men här verkar det ha falerat av någon anledning

            Jag beställde mina hos Akvarievalvet i Norrköping efter att ha sett att de fanns på listor hos grossister via Akvarielagrets fisk sök funktion.

            Tyvärr så fick jag nog bottenskrapet eftersom så många dog direkt.

            Men de som överlevde verkar trivas.

            Jag har just nu inga ambitioner att försöka odla dem, har varken plats, tid eller ork...
            Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
            http://www.youtube.com/user/c90368
            /Maths

            Kommentar

            Arbetssätt...