Hyphessobrycon amapaensis

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ralleballe
    • May 2010
    • 80

    Hyphessobrycon amapaensis

    Jag köpte Hyphessobrycon amapaensis, som såldes som glödbandstetra. Men efter att ha handlat fler glödbandstetror insåg jag att det inte var samma fisk. Efter lite googlande visade det sig att det var Hyphessobrycon amapaensis jag fått tag på.

    Jag har bara två stycken men eftersom de är finare än glödbandstetrorna undrar jag nu om någon vet var man får tag på dessa i Skåne? Om de säljs som glödbandstetra eller sitt riktiga namn spelar ingen roll. Bara de ser ut såhär: http://www.fishbase.se/images/species/Hyama_f0.jpg

    Märkte också att Hyphessobrycon amapaensis inte finns med i Zoopets artbeskrivning och lägger därför önskemål om det.
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Ursprungligen postat av Ralleballe
    Märkte också att Hyphessobrycon amapaensis inte finns med i Zoopets artbeskrivning och lägger därför önskemål om det.
    Gissa vilken artbeksrivning som kommer imorgon
    Fast å andra sidan så måste man vara goldis för att kunna se den så det hjälper inte dig

    Annars funkar det som vanligt som så att jag behöver ett foto för att kunna lägga in en artbeskrivning.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Ralleballe
      • May 2010
      • 80

      #3
      Vad trevligt, kanske är vad som behövs för att man ska bli Gold-medlem då.

      Problemet med att få tag på dem återstår dock.

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Ursprungligen postat av Ralleballe
        Problemet med att få tag på dem återstår dock.
        Jag har sett dom i handeln - fast de är definitivt inte vanliga - så omöjligt skall det i alla fall inte vara.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        Arbetssätt...