till er som tror att tetror är små livliga men fredliga fiskar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Marnat
    • November 2009
    • 2012

    till er som tror att tetror är små livliga men fredliga fiskar

    Think Again, hittade denna magnifka bild på en kejsartetra borta på aquascapingworld

    The Emperor Tetra is an underappreciated freshwater fish that we have long admired. While they aren’t as well-known as some of the other tetras, we believe they deserve greater attention. These fish have a subtle elegance that shows through when you see them in person. Not only that, but they are also incredibly simple to…
    \\54L Apistos//
    \\234L SA//
    MVH Marcus
  • roosterboy
    • September 2010
    • 1094

    #2
    haha awesome!
    All we are, we are.

    Kommentar

    • Oskar Ahlner
      • August 2010
      • 90

      #3
      Detta ger mig på något sätt en oförklarligt lust att skaffa lite kejsartetror

      Kommentar

      • DaRe

        • June 2009
        • 2227

        #4
        Hehe, jo det är ena glupska rackare. Ge dem daggmask så får ni se kalabalik...
        Checking out...

        Kommentar

        • SuperAquaMan
          • August 2009
          • 245

          #5
          Riktigt elak ser den ut :o
          Man förstår varför pirayan är en tetra nu
          Senast redigerad av SuperAquaMan; 29 September 2010, 01:55.

          Kommentar

          • PatrikMalmo
            • July 2010
            • 1072

            #6
            Mm, köp några soltetra och kör ner i burken... små rackare, men de kompletterar det med sitt temperament. Blodtetran eller för den delen många varianter av Serpatetra är också busar. För få Sorgmantlar i stimmet kan få dem att flippa ut också. Liten behöver inte vara synonymt med fredlig. Blir off topic, men snäckskalslekare är ett extremt exempel på storlek vs temperament. *s*
            Bara döda fiskar flyta medströms

            Kommentar

            • ciklidtok
              • March 2005
              • 1466

              #7
              Elaka inbördes är de också... Jag ville testa vad som hände om jag släppte ner en räkbit i akvariet där det går ex antal Neonteror...Och hjälp vad de slet och drog, akvariumet kokade.... Man funderar inte på att de faktisk är allätare, nej, har man tetror och andra småfiskar, så är det flingfoder som gäller....för man tycker och tror att de kan väl inte äta något annat, små som de är och har jättesmå munnar...... Jag fick då revidera min uppfattning om små, snälla och menlösa tetror ganska ordentligt....

              Numera, ger jag dom faktisk en hel räka ibland, som jag klipper i små bitar, och jag vill lova att det uppskattas....
              720L SA-/CA. Övriga
              375L Biotop, skalarer
              275L Malawi
              240L Blandat


              Kommentar

              • Azur
                • March 2003
                • 12946

                #8
                Man kan ju tänka på att detta, detta och detta allihop är tetror.

                De små arterna är förstås inte lika tungt beväpnade, men jag tycker nog man ofta kan märka släktskapen.
                Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

                Kommentar

                • ciklidtok
                  • March 2005
                  • 1466

                  #9
                  Ursprungligen postat av Azur
                  Man kan ju tänka på att detta, detta och detta allihop är tetror.

                  De små arterna är förstås inte lika tungt beväpnade, men jag tycker nog man ofta kan märka släktskapen.
                  Jodu, de där var lite hårdare beväpnat än de vi brukar ha i våra kar....
                  720L SA-/CA. Övriga
                  375L Biotop, skalarer
                  275L Malawi
                  240L Blandat


                  Kommentar

                  • joelvuo
                    • September 2009
                    • 771

                    #10

                    Kommentar

                    • PatrikMalmo
                      • July 2010
                      • 1072

                      #11
                      Chop, chop...

                      I'm sure it would chop off a finger just like that too...
                      Bara döda fiskar flyta medströms

                      Kommentar

                      • chricka
                        • February 2009
                        • 198

                        #12
                        Jag har just kejsartetror och dom är riktigt elaka mot all fisk som är mindre än dom själva. Så det bör man tänka på om man blir sugen på sånna.

                        Kommentar

                        Arbetssätt...