Colombiatetra

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ove Gunnarsson
    • August 2008
    • 19

    Colombiatetra

    Funderar på att skaffa ett gäng Colombiatetror. Någon som har erfarenhet av dessa, positiva eller negativa!

    //Ove
  • Ken Olofsson
    • November 2006
    • 8014

    #2
    Ursprungligen postat av Ove Gunnarsson
    Funderar på att skaffa ett gäng Colombiatetror. Någon som har erfarenhet av dessa, positiva eller negativa!

    //Ove


    nästan bara positiva erfarenheter. stimmar kanske inte lika bra som andra tetror, men hyfsat iaf,
    verkar trivas mer när de är 8-9 st än när de är ensamma,.......

    dock verkar de som att de är lite känsliga för vattenbrist.
    hade en som hoppade ur karet, han dödde, låg på golvet när jag kom hem.




    .
    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

    Kommentar

    • J.Milton
      • January 2010
      • 674

      #3
      Bara positiva erfarenheter, har dock bara en grupp med 4 individer, men dom stimmar ihop och är väldigt fredliga mot resten av invånarna.
      Kan rekommendera dom starkt.
      240L mix == 430L Malawi== 164L mix==170L mix==43L räk/snäck
      Det jag skriver är inte fakta, utan upplevd erfarenhet ..
      Blogg+Galleri

      Kommentar

      • Ove Gunnarsson
        • August 2008
        • 19

        #4
        Tror jag tar och införskaffar mig denna art, fastän dom är känsliga för vattenbrist ;-), Tackar för rekomendationerna.

        Kommentar

        • putte90
          • July 2010
          • 62

          #5
          hallå, jag hade 30st vuxna exemplar i ett av mina 720l och dom for runt i en j**la fart, stimmade och höll ihop riktigt bra. Men du ska undvika att ha diskus/skalare med dessa då dom har ett jätte högt tempo i de mesta som lätt stressar andra fiskar

          Kommentar

          • Ken Olofsson
            • November 2006
            • 8014

            #6
            Ursprungligen postat av putte90
            hallå, jag hade 30st vuxna exemplar i ett av mina 720l och dom for runt i en j**la fart, stimmade och höll ihop riktigt bra. Men du ska undvika att ha diskus/skalare med dessa då dom har ett jätte högt tempo i de mesta som lätt stressar andra fiskar


            beg to differ.....hade dom ihop med skalarer....gick jättebra.....bortsett från att de käkade upp skalarynglen hela tiden....




            .
            Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
            Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

            Kommentar

            • Ove Gunnarsson
              • August 2008
              • 19

              #7
              Har nu införskaffat mig 10 st, dom går i ett 165L med en hel del växter och på halva akvariet är det tjockt med flytväxter. De andra invånarna är ca 24 st Corydoras( 3 arter) Detta är inget odlingsakvarium, när Corydoras börjar närma sig lek flyttas dom till andra, mindre burkar.
              Blir spännnade och se om man senare kan odla dessa tetror.

              Kommentar

              • putte90
                • July 2010
                • 62

                #8
                men nu hade ju jag mina med altum och diskus, lite skillnad colombianerna blir riktigt maffiga når dom får nåt år på nacken

                Kommentar

                • J.Milton
                  • January 2010
                  • 674

                  #9
                  har några som börjar bli några år och dom är ca 5-6 cm , har dom ihop med yngre individer på ca 2cm och dom kommer jättebra överens med varann och resten av invånarna i karet. Dom går ihop med zebraciklider, och det funkar konstigt nog jättebra.
                  240L mix == 430L Malawi== 164L mix==170L mix==43L räk/snäck
                  Det jag skriver är inte fakta, utan upplevd erfarenhet ..
                  Blogg+Galleri

                  Kommentar

                  Arbetssätt...