Leker mina tetror? :o

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • YellowFish
    • April 2010
    • 213

    Leker mina tetror? :o

    Mina tre neontetror håller på och jagar varandra i några dagar nu. Leker de? Slåss de? Jag vet ingenting om sådant. Hur är det med yngel då? Hur länge är honan gravid isf? Vad ska man göra med ynglen ? HJÄLP!
    YellowFish

  • Napoleondynamite
    • March 2010
    • 63

    #2
    Haha, har inga svar, men tänkte precis starta en egen tråd med exakt samma namn! Jag är (som vanligt) töntigt orolig för att de slåss. De har varit jättelugna och fina i ca. 2 veckor kanske, och nu har alla börjat jaga alla, och far runt i akvariet som om de vore knäppa. Det ser till och med ut som om de minsta gömmer sig för den största (och mest aggressiva ellevr vad det nu är), och de är helt vilda och typ knuffar varandra och grejer? Hjälp!!
    Alltid minst ett dilemma (n)

    Kommentar

    • YellowFish
      • April 2010
      • 213

      #3
      Jasså haha! Exakt samma här, det håller på och jagar varandra, simmar runt som galningar!Jag TROR att det är en hona och en hane, men ingen aning.. :o
      YellowFish

      Kommentar

      • Napoleondynamite
        • March 2010
        • 63

        #4
        Jag har 10 st och kan inte för 5 öre se om de är honar eller hanar. Ser bara att den största tetran (tror det är en liten pöjk ^^) Jagar bort typ alla andra som kommer nära en kruka jag har i. Har svårt att se om det är något i, men tror inte det. Men det är inte bara han som är helt knäpp och jagar andra, men det är bara han som försöker skydda en viss plats! xD
        Alltid minst ett dilemma (n)

        Kommentar

        • Dragula
          • April 2010
          • 58

          #5
          Tetror brukar vara rätt svårlekta i akvarium vad jag har förstått, så jag tror inte de leker.
          Svenska guppiesällskapets forum - Allt om levandefödare.

          Kommentar

          • Napoleondynamite
            • March 2010
            • 63

            #6


            jag vet inte hur mkt detta stämmer i verkligheten, men det där stycket längst ner beskriver exakt hur mina tetror uppför sig iaf! :s Vad gör de då och varför?
            Alltid minst ett dilemma (n)

            Kommentar

            • Dragula
              • April 2010
              • 58

              #7
              Det kanske kan vara så då. Ser den "attackerade" skadad ut på något vis? Annars är det bara vänta och se!
              Svenska guppiesällskapets forum - Allt om levandefödare.

              Kommentar

              • Napoleondynamite
                • March 2010
                • 63

                #8
                Åh, så trevligt Näe, inte vad jag kan se, men de är ju så pyttesmå! Hur ser man om det blir några små bäbisar? Och vad tusan gör man med dem då? xD
                Alltid minst ett dilemma (n)

                Kommentar

                • Napoleondynamite
                  • March 2010
                  • 63

                  #9
                  haha, upptäckte just att jag har den där växten det står om också! Vilken rolig liten slump!
                  Alltid minst ett dilemma (n)

                  Kommentar

                  • macke_fisk
                    • December 2005
                    • 4442

                    #10
                    neontetror behöver en masa förberedande om man ska få dem lek, så jag tvivlar starkt på att dina neoner leker. mina jagar varandra med varandra och det är är med att de ser vem som är bossen av dem alla.
                    MVH macke_fisk

                    Kommentar

                    Arbetssätt...