Neonlek

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • AmmoFrida
    • April 2010
    • 8

    Neonlek

    Haha, fick bevittna min första lek igår. Haft lite guppys och palettciklider som lekt förut, men igår fick jag se det, med egna ögon!

    Jag brukar alltid sitta framför akvariumet en stund på kvällen, igår så tog jag med den bärbara datorn till akvariumet så jag kunde chatta med min pojkvän samtidigt... Det var fart och fläkt i akvariumet då två nya medlemmar flyttat in under dagen ( sajica ciklid) min neontetror jagade varandra som galna, och jag skämtade lite lätt med min pojkvän "haha mina neontetror verkar lite k*ta" haha, vad jag inte visste då var att dom 10min senare skulle sprida ägg i hela akvariumet xD

    jag blev så paff! akvariumet är nystartad, inte alls särskilt bra inrett än, fler växter kommer idag på posten.. det som verkade få dom att leka var att jag hade lagt ett svart badlakan över 3 av 4 sidor på akvariumet för att se hur det skulle se ut med svart bakgrund..

    iaf, sjukt kul upplevelse!
  • _vinkelslip_
    • June 2009
    • 242

    #2
    Kul!

    Dock kommer du med sannolikhet inte få några yngel iaf, för att grusa dina förhoppningar lite.

    För att lyckas driva upp, krävs mörkt, väldigt mörkt, extrem renlighet och infusiorier som mat första veckan..

    Dock motsäger jag inte ett permanent lek kar som inretts enligt neontetrans biotop. Så som svartvatten, mkt finbaldiga växter och gärna mossor.

    Då, om man har tur, kan man lyckas driva upp yngel direkt i karet..

    Neontetror triggas annars av mörkare vatten och en temp.sänkning.En nitrat sänkning bidrar också till triggad lek.

    Kommentar

    • Estetfjortiz
      • March 2009
      • 365

      #3
      Roligt med sådana oplanerade lekar! Hoppas du lyckas!
      HETER NU MERA UNDERVATTEN!

      Kommentar

      • AmmoFrida
        • April 2010
        • 8

        #4
        nej jag förväntade mig inte att någon av dom stackarna skule klara sig då jag har sajica ciklider också, men det var bara kul att dom lekte

        Kommentar

        Arbetssätt...