Kardinaltetra blivit lite svart..

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • candra
    • January 2010
    • 455

    #16
    Perfekt! Ja, det blev lite tomt i akvariet...ska låta allt vara ett tag nu. Sen får vi se vad det blir, men det kan ju inte ha varit för att det var överbefolkat...i ett 240 L akv.. Hört att kardinaltetror är känsligare än neontetrorna..stämmer verkligen det? Har du eller någon, nåt fint tips på några fina fiskar som jag kan sätta i sen?

    Nu har jag kvar:
    10 black molly
    5 praktbotia
    1 turkos diskus (glömde skriva den förra gången, därför jag har 30 gr i akv)
    1 gibbis mal
    3 siamesiska algätare
    2 khuli.
    // Candra


    240l sällskap 20l Nano


    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #17
      Jag tycker mer tvärtom, när jag haft Kardinaltetror har de alltid klarat sig bra från både sjukdomar och parasiter. Tror faktiskt inte det är så vanligt att tetror dör av tex den anledningen dina drabbats av, då är det nog vanligare att de blir mat åt någon predator i karet.
      Det finns så många olika tetror att välja mellan, då är det nästan lättare att kolla vilka sorter affären har inne.
      Men ett par sorter som jag personligen gillar är Diamanttetra, Citrontetra, Fantomtetra och Rosentetra.
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • candra
        • January 2010
        • 455

        #18
        Ja, detta är fösta gången jag drabbas av att mina fiskar dör. Har haft akvarium till och från, i flera år, så det är lite konstigt. Ja, jag tänkte mig kanske några större fiskar denna gång..men vi får se vad det blir. Ska kolla dom tetrorna du skrev.
        // Candra


        240l sällskap 20l Nano


        Kommentar

        Arbetssätt...