Sorgmantel tetror som leker

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • henkka
    • January 2010
    • 6

    Sorgmantel tetror som leker

    Hej har en liten fråga ang efter deras lek.
    Har flyttat över en hona och en hane till ett mindre akvarie där dom leker just nu för tillfället.

    Nu när dom är färdiga med leken ska man täcka över akvariet som man brukar göra med neontetror så inte romen möglar? Tacksam för snabbt svar

    /Henri
  • wowilolmoma
    • January 2010
    • 317

    #2
    hur vet du att det är en hona och en hane?? jag har sorgmantel tetror (5 st) och alla är exakt lika!
    60L platy,guppy ,kuhli och ancistrus
    190L rödmunstetra, svärdbärare, molly, ancistrus, sorgmanteltetra och siames
    Å en kissemiss

    Kommentar

    • Lilla Damen
      • February 2008
      • 2649

      #3
      Man kan se skillnad på ryggfenorna... honans är kortare, dessutom blir hon väldigt tjock när hon är romstimm.

      Kommentar

      • wowilolmoma
        • January 2010
        • 317

        #4
        ok jag tror att jag bara har hanar,för alla är exakt lika:P
        60L platy,guppy ,kuhli och ancistrus
        190L rödmunstetra, svärdbärare, molly, ancistrus, sorgmanteltetra och siames
        Å en kissemiss

        Kommentar

        • henkka
          • January 2010
          • 6

          #5
          Såg nu imorse att det var riktigt mkt aktivitet hos sorgmantlarna och att dom "jagade" 2 av sina egna som var riktigt tjocka om magen. Sen såg jag det att dom gjorde en riktig rusch mot ytan så kom där rom. Snabbt som attan fångade jag in den dom jagade och la i ett annat kar tillsammans med 2 hanar. Vilket liv det blev i det karet så nu väntar jag otåligt på att det förmodligen blir yngel imorgon eller i övermorgon

          Kommentar

          • henkka
            • January 2010
            • 6

            #6
            Ingen?

            Kommentar

            Arbetssätt...