Neon och Glödband - stimma ihop?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Dexter
    • December 2009
    • 984

    Neon och Glödband - stimma ihop?

    Hej!

    Tog över 8 st unga och pigga Neontetror ifrån en släktings akvarium som skulle läggas ner. De simmar antingen utspridda en och en över hela akvariet, 1.20 långt, eller stimmar tillsammans i en hörna där de knappt syns. Helt klart behöver de kompisar. Hade i och för sig planerat att skaffa en lite större grupp Glödbandstetror, inte Neonisar. Tror ni att de kommer att stimma ihop med Glödbandstetrorna, i brist på kompisar av sin egen sort, eller är det bättre att köra på fler Neontetror trots allt?
    /Dexter

    75 liter mix, 220 liter mix
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    De stimmar inte nämnvärt någon av de båda sorterna om de inte har något som hotar dem, så...men snyggast i ett litet kar tycker jag personligen att det är snyggare med en sorts tetra.
    Är karet däremot lite större så funkar det fint med två olika sorter, men kanske då två sorter som är mer olika varandra än de du funderar på.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Dexter
      • December 2009
      • 984

      #3
      Ursprungligen postat av ansjo
      De stimmar inte nämnvärt någon av de båda sorterna om de inte har något som hotar dem, så...men snyggast i ett litet kar tycker jag personligen att det är snyggare med en sorts tetra.
      Är karet däremot lite större så funkar det fint med två olika sorter, men kanske då två sorter som är mer olika varandra än de du funderar på.
      Jo, vi hade ju tänkt att ha Glödbandstetror och Kongotetror i vårt kar, 220 liter, ganska långsmalt, två sorter som skiljer sig i utseende rejält men ändå "passar ihop" i mina ögon. Så min fråga är egentligen mer om Neontetrorna har någon glädje av att vi skaffar andra små tetror över huvudtaget eller om de kommer att hålla sig för sig själva ändå...Nu när vi har fått dem vill vi ha dem kvar trots att de inte ingick i planen.

      Tack för ditt svar.
      Senast redigerad av Dexter; 11 February 2010, 09:24.
      /Dexter

      75 liter mix, 220 liter mix

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Då skulle jag nog köpa lite fler av dem, så de syns lite bättre.
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Dexter
          • December 2009
          • 984

          #5
          Ursprungligen postat av ansjo
          Då skulle jag nog köpa lite fler av dem, så de syns lite bättre.
          Jo, vi gör kanske så. Neontetror är ju jättefina även om jag personligen föredrar de lite mer "diskret" färgade Glödbandstetrorna.
          /Dexter

          75 liter mix, 220 liter mix

          Kommentar

          Arbetssätt...