Morgontrötta Neon-Tetror? :P

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Chapter
    • January 2010
    • 45

    Morgontrötta Neon-Tetror? :P

    Hej!

    Jag fick en liten chock när jag kollade inn i mitt kar imorse. skulle bara titta hur mina tetror hade det innan jag skulle åka till jobbet vid 05:30 å då var dom helt bleka, färglösa å simmade runt på botten som dom hade haft en veckas fylla. (ungefär i samma stadie som jag var vid tillfället =P)

    Blev naturligtvis orolig men kunde inte göra nåt just då för farsan satt å vänta i bilen utanför. så va beredd för total ambulans vård när jag kom hem men då simma dom runt å såg helt förnöjda ut, åt bra gjorde dom med.

    Så min fråga är, kan det bara vart så att dom sov å var helt yrvakna eller kan det vara nåt som e fel?
    222L Sällskap
  • lofstrog
    • November 2009
    • 989

    #2
    Neontetror är väldigt bleka när ljuset har varit släkt. Det är säkert ett slags kamoflage.

    Jag är nästan säker på att de inte har varit ute på partaj. Men vad vet jag vad som händer hemma hos dig...

    //Roger
    Discus for life

    Kommentar

    • Chapter
      • January 2010
      • 45

      #3
      ok ok tackar för svaret

      hehe jo ja e inte sen att partaja men änn har jag inte bjutt mina fiskar på nåt :P
      222L Sällskap

      Kommentar

      • hawkse
        • December 2009
        • 781

        #4
        Ursprungligen postat av lofstrog
        Neontetror är väldigt bleka när ljuset har varit släkt. Det är säkert ett slags kamoflage.

        Jag är nästan säker på att de inte har varit ute på partaj. Men vad vet jag vad som händer hemma hos dig...

        //Roger
        De kanske hade tittat för djupt i mäsk-dunken

        Kommentar

        • danne0301
          • July 2009
          • 1128

          #5
          Vänta tills du är uppe tidigt och ser dina skalarer ligga ner nästan vågrätt mot en sten, där kan man snacka bakfylla
          Enbart innehavare av saltvatten för tillfället.

          2 gånger 54L odlingsprojekt
          540L Ormhuvudfisk som blev CA

          Kommentar

          • Chapter
            • January 2010
            • 45

            #6
            moahaha a då hade jag blitt lite nervig :P
            222L Sällskap

            Kommentar

            • Grottbert
              • November 2009
              • 340

              #7
              jo, neontetror som kardinaltetror blir bleka för att synas mindre på natten.

              Kommentar

              • Marnat
                • November 2009
                • 2012

                #8
                det gäller nog de flesta tetror, mina kerritetror är helt kritvita när jag skakar liv i dem på morgnarna :P som tur är så är de morgontrötta så att även mina dvärciklider får mat, åtminstone på morgonen, kvällen är en helt annan femma.
                \\54L Apistos//
                \\234L SA//
                MVH Marcus

                Kommentar

                • wowilolmoma
                  • January 2010
                  • 317

                  #9
                  när jag går upp runt 7 så får jag vänta en stund innan jag matar fiskarna,annars får inte neonisarna någo mat för att de ligger o sover,men när jag kommer hem från skolan är allt frid och fröjd
                  60L platy,guppy ,kuhli och ancistrus
                  190L rödmunstetra, svärdbärare, molly, ancistrus, sorgmanteltetra och siames
                  Å en kissemiss

                  Kommentar

                  Arbetssätt...