Glas-, Dolksticks- eller Nättetra?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Allroad
    • November 2009
    • 50

    Glas-, Dolksticks- eller Nättetra?

    Planerar ett rejält stim till ett 530l SA kar. Vill ha några som stimmar bra och blir tillräckligt stora för att kunna ha med Nyckelhåls- och Kurvciklider senare när de vuxit till sig. Planerar 40 - 50 st i stimmet.

    Vilka rekommenderas? Är det några av de ovan som stimmar bättre än övriga? Egen favorit estetiskt är Glastetran men jag har inte sett mycket av den i butikerna nere i Nordvästskåne.

    Anders
  • DaRe

    • June 2009
    • 2227

    #2
    Jag har dolksticktetror men de stimmar bara riktigt bra då jag har skymningsljus alternativt då mina ciklider leker och är lite ilskna. då passar det att stimma.

    Annars tycker jag de är riktigt vackra.

    De som jag sett stimmar bäst generellt är rödmunstetror och de kan du väl ha med nyckehål och kurvciklider?
    Checking out...

    Kommentar

    • Allroad
      • November 2009
      • 50

      #3
      OK, Rödmun är helt OK. Som en glastetra som simmar baklänges...

      Någon mer synpunkt på bra stimmande Tetror?

      Anders

      Kommentar

      • hawkse
        • December 2009
        • 781

        #4
        Ursprungligen postat av Allroad
        Någon mer synpunkt på bra stimmande Tetror
        Nu var det några år sedan sist (20+) men jag tänker själv skaffa Citrontetror till mitt nystartade kar av just den anledningen - de stimmade så snyggt och höll formationen. Att de sedan har så vacker färg och teckning gör ju inte saken sämre.

        Kommentar

        • Allroad
          • November 2009
          • 50

          #5
          Blir inte Citrontetran lite för liten för Cikliderna, dvs fara för decimering av stimmet? Fin är den helt klart.

          Kommentar

          • hawkse
            • December 2009
            • 781

            #6
            Ursprungligen postat av Allroad
            Blir inte Citrontetran lite för liten för Cikliderna, dvs fara för decimering av stimmet?
            Det var inget jag hade problem med men då var det största jag hade tillsammans med dem röd ciklid. Jag tror nog de är snabba nog att hålla sig undan.

            Kommentar

            • Allroad
              • November 2009
              • 50

              #7
              OK, de ser rejält fina ut. Då de är mindre kan jag säkert ha 50 av dem

              Får leta upp någon affär i Helsingborgstrakten som har dem så man får se live.

              Anders

              Kommentar

              Arbetssätt...