Lek koppartetror, vinkeltetror och galaxyn

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • TinaM
    • February 2008
    • 1040

    Lek koppartetror, vinkeltetror och galaxyn

    Hmm...hittade inte riktigt rätt avdelning för tråden så lägger det under tetror.

    I går kväll och i kväll har det varit livat i mitt 180 och i mitt 112. Koppartetrorna och vinkeltetrorna lekte i 180 och galaxyna lekte i 112. Rommen la de i den javamossa som finns i repektive kar och det var kul att följa deras framfart.

    Min fråga är följande:
    Om jag nu skulle vilja dra upp yngel ur dessa lek, kan jag lägga i mossan med rom i samma balja ur de olika karen? Är det ok om det går några körsbärsräkor i denna balja eller kommer de att käka upp all rom innan det hunnit kläckas?
    32 räkor, 54 räkor, 112 räkor och microfiskar, 180 ancistrus, räkor, endlers, 720 rödmunstetror, scalare, ancistrus, corydoras, räkor, endlers
  • Sultanen
    • January 2008
    • 2457

    #2
    Jag hade tagit två baljor till mossan, en för respektive kar och fyllt dessa med vatten ifrån respektive kar, placerat ett luftdrivet filter i varje balja och lagt över mossan.

    Körsbärsräkor är ingen fara att ha med rom eller yngel
    300L Räkkar
    400L Växtakvarium
    220L Saltvatten - Under uppstart
    Intresserad av räkor? www.RedBee.se

    Kommentar

    • tummen
      • March 2005
      • 5199

      #3
      Ursprungligen postat av Sultanen
      Körsbärsräkor är ingen fara att ha med rom eller yngel
      Kan du ta gift på det? Jag skulle satsat på rommen ensam i yngelkaren, möjligen också några små snäckor som städare...
      Thomas "tummen" Wallén

      Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

      Kommentar

      Arbetssätt...