Kardinalfärger

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nilsrolf
    • November 2006
    • 549

    Kardinalfärger

    I mitt akvarie med enbart kardinaler fyllde jag på med några nya invånare i onsdags. Funderade på färgerna. I affären trodde jag de först var neoner, men de var ju ännu vitare. De jag köpte var lite vita nedertill"underkant". Alla mina befintliga är helt färgade. De blir mer färgade med åldern? Foderfråga? Olika "grupper", ursprungsfråga?
  • Ullisbaby
    • September 2009
    • 92

    #2
    Dem kan se jättebleka ut i affären. Du kan också märka det när du transporterar hem sådana som har varit utfärgade och fina i affären. När du får i dem i ditt eget kar så är dem också ganska bleka. Jag har förstått att det är stressen.

    Det kan vara att djuraffären precis har fått hem dem.

    Vilket fall som helst så brukar dem "färga ut" efter en stund/några dagar. Gör dem inte det så är det nog inte Kardinaler du köpt.

    2 Diskus "Brilliant Turquoise", 2 Diskus "Snake skin red", 1 st L046, 3 st L134, 1 L183, 1 st L333, 11 st Kardinaltetra, 3 st Amanoräkor

    Kommentar

    • drd
      • March 2004
      • 5586

      #3
      Du kanske har blitt lurad och lyckats köpa neontetror i affären ??

      Under förutsättningen att vi snackar om kardinal TETROR och inte kardinalfisk ?
      ________________________________________________

      Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

      Kommentar

      • Nilsrolf
        • November 2006
        • 549

        #4
        Kardinaltetror. De som kallades neontetra var det väsentligt mer vitt på. Funderat på om det är en acklimatiseringsfråga, kanske. När jag tittat på dem nu är nog alla lite vita på undersidan/buken, men de nya väsentligt mer även om det kanske är mindre nu. Var så påtagligt efter jag koppat in dem.

        Kommentar

        • tummen
          • March 2005
          • 5199

          #5
          En bild skulle underlätta att förstå hur du menar.....
          Thomas "tummen" Wallén

          Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

          Kommentar

          • Nilsrolf
            • November 2006
            • 549

            #6
            Är nog en acklimatiseringsfråga, när jag tittar på dem nu är samtliga (gamla och nya) lika lite vita. De nya har med största sannolikhet blivit mindre vita, d v s på buken.

            Kommentar

            • tummen
              • March 2005
              • 5199

              #7
              Ursprungligen postat av Nilsrolf
              Är nog en acklimatiseringsfråga, när jag tittar på dem nu är samtliga (gamla och nya) lika lite vita. De nya har med största sannolikhet blivit mindre vita, d v s på buken.
              Ok då är det löst alltså...? Ha det så bra.
              Thomas "tummen" Wallén

              Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

              Kommentar

              Arbetssätt...