aldrig haft lekande fisk, nu leker dom

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • issa83
    • September 2009
    • 48

    aldrig haft lekande fisk, nu leker dom

    Nu leker mina glödbanstetror som bara den i akvariet. Det bor bara 6 st glödbandtetror där och en kampfisk. Finns det nån chans att nån av de ev "bebisarna" klarar sig tro?
    Har aldrig haft fisk som lekt förut
  • Nina82
    • January 2008
    • 6610

    #2
    Bästa hade nog varit om du flyttar över tetror och kampfisk till ett annat kar så fort de lekt klart men den möjligheten har du kanske inte
    12L 12L 24L 24L 24L 24L
    38L 54L 54L 63L 450L

    Kommentar

    • issa83
      • September 2009
      • 48

      #3
      Ursprungligen postat av Nina82
      Bästa hade nog varit om du flyttar över tetror och kampfisk till ett annat kar så fort de lekt klart men den möjligheten har du kanske inte
      Nej tyvärr inte Finns det nån möjlighet att nån kan klara sig ändå tror du?

      Kommentar

      • Nina82
        • January 2008
        • 6610

        #4
        Skaffa javamossa, ytväxter och plantera täta snår så ökar nog chanserna avsevärt.
        Mata övriga fiskar var dag men inte mer än du brukar eftersom risken är stor då att vattenkvalitén försämras. Om övriga fiskar inte är jättehungriga letar de inte lika intensivt efter ynglen (förhoppningsvis)
        Mer än så vet jag inte om du kan göra.
        12L 12L 24L 24L 24L 24L
        38L 54L 54L 63L 450L

        Kommentar

        • issa83
          • September 2009
          • 48

          #5
          Ursprungligen postat av Nina82
          Skaffa javamossa, ytväxter och plantera täta snår så ökar nog chanserna avsevärt.
          Mata övriga fiskar var dag men inte mer än du brukar eftersom risken är stor då att vattenkvalitén försämras. Om övriga fiskar inte är jättehungriga letar de inte lika intensivt efter ynglen (förhoppningsvis)
          Mer än så vet jag inte om du kan göra.
          Oki tack för tipsen! Jag ska göra mitt bästa. Är väl glad iofs om de flesta inte klarar sig men ett par stycken hade varit roligt att få följa i utvecklingen

          Kommentar

          Arbetssätt...