Blodfenstetra. Aphyocharax anisitsi

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Guy Palm
    • March 2002
    • 5720

    #61
    Ursprungligen postat av karrokaja
    ojojoj!! här vad det en åhlander som kunde sina saker... eller han kanske bara googlade.
    Nej han har inte gogglat,
    Guy
    ,Poecilia,SKS,GOC,

    Kommentar

    • karrokaja
      • March 2006
      • 5388

      #62
      respekt!!!
      Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
      kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
      Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
      I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

      Kommentar

      • Robin_Hedstrom
        • January 2005
        • 1818

        #63
        Ursprungligen postat av Erik Åhlander
        Den som du får tag i! Det brukar ju bli så...
        .
        Besöker man bara rätt affär ska man med lätthet hitta alla tre.
        /Robin Hedström
        http://www.robinhedstrom.se/

        Kommentar

        • oaken
          • September 2006
          • 901

          #64
          Ursprungligen postat av Erik Åhlander
          Den är troligen inte odlad i akvarium, men antagligen leker den ungefär som en Apistogramma fast gissningsvis är det hanen som vårdar.
          Bl.a. Michael Schlüter har odlar P. weitzmani. Jag har fått yngel på den, men när jag skulle flytta några yngel som var strax under en centimeter från föräldraakvariet så dog de alla inom några timmar efter flytten. Ynglen sägs vara ganska svåra att dra upp i övrigt.

          Men ja, de leker i grottor där hanen vaktar ägg och yngel tills de blir frisimmande. Efter det så verkar i alla fall åtminstone honan äta ynglen.

          Kommentar

          • Erik Åhlander
            • January 2006
            • 1881

            #65
            Ursprungligen postat av oaken
            Bl.a. Michael Schlüter har odlar P. weitzmani. Jag har fått yngel på den...
            Oavsett om du är medlem i någon akvarieförening eller inte så får du mycket gärna skicka en liten odlingsrapport till SARF med detaljer om hur du burit dig åt.

            Skicka den till mig erik.ahlander at telia.com eller direkt till SARF:

            När man vill ha hjälp med allt från renovering till enklare snickerier, så vill man anlita ett företag som man kan lite på. Det hittar ni här!

            Kommentar

            • oaken
              • September 2006
              • 901

              #66
              Ursprungligen postat av Erik Åhlander
              Oavsett om du är medlem i någon akvarieförening eller inte så får du mycket gärna skicka en liten odlingsrapport till SARF med detaljer om hur du burit dig åt.

              Skicka den till mig erik.ahlander at telia.com eller direkt till SARF:

              http://www.sarfakvarist.se/
              Jag tar och gör det. Borde verkligen ta mig i kragen och göra i ordning ett odlingsakvarium åt mitt par igen, innan de hinner bli för gamla.

              Jag vet att de lekt åtminstone två gånger, första gången blev larverna uppätna innan de hann bli frisimmande. Andra gången så såg jag aldrig att de hade lekt. De vattenvärden jag uppmätte vid tidpunkten jag såg yngel: pH 4.51, 130us/cm, 24C.
              Värt att nämna är dock att vattnet vid första leken hade ett pH på runt 7. Men skickar en utförligare rapport till dig imorgon..

              Kommentar

              Arbetssätt...