Svart Neontetra stimmar inte...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Spongeduck
    • June 2009
    • 366

    Svart Neontetra stimmar inte...

    Hej !
    Igår köpte jag tio stycken svarta neoner. De första timmarna i akvariet stimmade de ganska bra. Men nu verkar de ha glömt vad det innebär att vara i stim ! Det är ganska tråkigt att de inte stimmar tycker jag.

    Jag har hört att om man köper en fisk som de känner sig lite hotade av så stimmar de.

    Vilken fisk kan jag skaffa för att få dem att stimma ?
    Akvariet är på 100 liter och i det Platys, ancistrus och de svarta neonerna.
    Jag ska även skaffa Dvärggurami inom en snar framtid.
    Kanske dvärgguramin skulle dem att stimma ?
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Vad bra att dom inte stimmar för då känner de sig trygga - det är som sagt en försvarsmekanism.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Lilla Damen
      • February 2008
      • 2649

      #3
      Nja, det är en sanning med modikation. Mina går med diskusar och de stimmade högst en timme efter jag släppt i diskusarna (som kan äta upp dem!).
      Har inget förslag på "farlig" fisk...

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Ursprungligen postat av Lilla Damen
        Nja, det är en sanning med modikation. Mina går med diskusar och de stimmade högst en timme efter jag släppt i diskusarna (som kan äta upp dem!).
        Har inget förslag på "farlig" fisk...
        Men dom jagar dom inte i ett och äter upp dom - först då börjar de betraktas som farliga av de överlevande
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Lilla Damen
          • February 2008
          • 2649

          #5
          Sant ...

          Kommentar

          Arbetssätt...