kardinaltetra

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Linn_guppy
    • December 2008
    • 57

    kardinaltetra

    kan dom små ynglen äta vanligt foder som sjunker till botten ???
  • Estetfjortiz
    • March 2009
    • 365

    #2
    om du smular flingfoder i små bitar borde det inte vara några problem
    HETER NU MERA UNDERVATTEN!

    Kommentar

    • suzanne.h
      • March 2005
      • 223

      #3
      Har du yngel av kardinaltetra? Hur gamla är de?

      Kommentar

      • Linn_guppy
        • December 2008
        • 57

        #4
        snart 2 dagar och jag köpte dom föra veckan jätte många rom blev det men 4 överlevde och mår fint

        Kommentar

        • suzanne.h
          • March 2005
          • 223

          #5
          I början kan du ha i liquifry för äggläggare. Det bästa att mata med när de blivit lite större är nykläckt artemia.

          Kommentar

          • vargunge
            • August 2009
            • 214

            #6
            Ursprungligen postat av suzanne.h
            I början kan du ha i liquifry för äggläggare. Det bästa att mata med när de blivit lite större är nykläckt artemia.

            ett tilläg är att alla är inte så innsatta att dom går till special butiker för fiskar och köper en massa konstiga foder
            Jag är inte dum det blir bara fel när jag tänker!

            Kommentar

            • karrokaja
              • March 2006
              • 5388

              #7
              Ursprungligen postat av vargunge
              ett tilläg är att alla är inte så innsatta att dom går till special butiker för fiskar och köper en massa konstiga foder
              Nä juste. men därför finns forum så att dom som vill satsa på yngel kan lära sej hur man gör det.
              En sak som man kan göra om man inte orkar gå till zoobutiken är att gå till vanliga människo-mat-butiken köpa ägg och koka sen kan du smula ner ägggulan i vattnet. mums för yngel.
              Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
              kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
              Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
              I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

              Kommentar

              • tummen
                • March 2005
                • 5199

                #8
                Ursprungligen postat av Linn_guppy
                snart 2 dagar och jag köpte dom föra veckan jätte många rom blev det men 4 överlevde och mår fint
                Nu förstår jag inte riktigt... har du köpt yngel/ungfiskar som lade rom som sedan har kläckts och 4 av dessa yngel överlevde? Jag trodde kardinaltetrayngel var så små att man behövde mata dem med toffeldjur och annat smått, är du säker på att det inte är andra yngel i akvariet? För just kardinaltetra yngel skall vara EXTREMT svårodlade, men om du går med på att det är KARDINALFISK; Tanictys albonubes du har så är jag överens med dig...
                Dessa är lättodlade men kräver nog ändå lite bättre mat än torrfoder för lyckad uppfödning. Kardinalfisken är för övrigt ingen tetra....

                Bilder på Kardinalfisk:


                Bilder på kardinaltetra:
                Thomas "tummen" Wallén

                Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

                Kommentar

                • tummen
                  • March 2005
                  • 5199

                  #9
                  Ursprungligen postat av karrokaja
                  En sak som man kan göra om man inte orkar gå till zoobutiken är att gå till vanliga människo-mat-butiken köpa ägg och koka sen kan du smula ner ägggulan i vattnet. mums för yngel.
                  ...men lätt att överdosera! Dessutom är det diskutabelt ur näringshänseende!
                  Ett ännu bättre tips är att köpa FRYST nykläckt artemia; du har alltid bra "småttigt" foder hemma om det dyker upp yngel, och slipper slabba med artemiakläckare, salt och och dessa pyttesmå ägg... jag kör med Åled´s frysfoder, det har visat sig vara det bästa alternativet hittills...
                  Thomas "tummen" Wallén

                  Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

                  Kommentar

                  • Linn_guppy
                    • December 2008
                    • 57

                    #10
                    Nej jag är 100% att det är kardinaltetra

                    Kommentar

                    Arbetssätt...