Motsatsen till Aquascape

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kompani
    • July 2022
    • 20

    Motsatsen till Aquascape

    Vad är motsatsen till aquascape?
    Jag tänker mig ett roligt akvarium med typ köpta grottor och annat som inte är Nature Aquarium eller Iwagawi Dutch aquarium osv.
    Mycket på pinterest är ju snygga aquascape och det ser väldigt coolt ut, men tänker mig akvarium som fiskar också tycker är roliga precis som en hamsterbur,
  • åheim
    • April 2006
    • 13110

    #2
    Låter som ett akvarium som barn gillar, men fiskarna kommer inte att tycka inredningen är kul, dem funkar inte på det sättet (tror inte en hamster tycker sin bur är rolig heller Hjulet har dem för dem måste få röra på sig för dem springer flera kilometer varje natt i det vilda så det är en nödlösning och inte en leksak)
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • åheim
      • April 2006
      • 13110

      #3
      Motsatts till aquascape är väl nonscape...
      Viva Leo Buscaglia

      Kommentar

      • Kompani
        • July 2022
        • 20

        #4
        Ursprungligen postat av åheim
        Låter som ett akvarium som barn gillar, men fiskarna kommer inte att tycka inredningen är kul, dem funkar inte på det sättet (tror inte en hamster tycker sin bur är rolig heller Hjulet har dem för dem måste få röra på sig för dem springer flera kilometer varje natt i det vilda så det är en nödlösning och inte en leksak)
        Haha okej jo så klart. Jag har två akvarium ena är barnakvarium då, det andra är mer naturligt. Men grottor kan väl inte skada för fiskarna även om dom inte alltid ser helt naturligt ut och det kanske ser lite mer ut som ett "barnakvarium" då. Växter och naturliga rötter och stenar kanske är dom bästa grottorna.

        Kommentar

        • åheim
          • April 2006
          • 13110

          #5
          Konstgjorda eller inte spelar nog ingen roll förutom för malar som äter och behöver cellulosa och därför riktiga rötter.
          Jag har upplevt att konstgjorda kan upplevas som för rymliga för vissa malar som föredrar trånga utrymmen.
          Man kör som man vill och så får man utvärdera om det blev lyckat
          Viva Leo Buscaglia

          Kommentar

          • Sleaper

            • September 2008
            • 2876

            #6
            Ser ibland akvarium inredda som lekplatser som om man tror att det roar fiskarna. Men fiskarna bryr sig nog inte om hur inredningen är utformad, men dom gör sig naturligtvis bättre och kommer mer till sin rätt i en mer "naturlik miljö" samt att akvariet blir mer intressant att betrakta.

            Kommentar

            Arbetssätt...