Nanoakvarium med annat syfte

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tobbe-r
    • September 2020
    • 12

    Nanoakvarium med annat syfte

    HEJ PÅ ER
    Har en idé. Jag är på väg att starta upp två akvarium, har inte haft något igång på drygt tio år, då hade jag 7 igång. I alla fall så har jag nu en idé om att ha tre nanuakvarium på ca 50 liter igång vid sidan om.Tänker att man behöver något när man får yngel och man kan behöva när någon blir sjuk för att slippa att medicinera alla. Och ibland kan det vara bra att ha ett extra om det är några som inte kommer överens. :-) Man kan ju få en Putin fisk och då vill man isolera den tills den stillar sig. Skämt åsido. Min fråga är, om jag har ett nano....avsett för att kunna flytta över yngel i....finns det några lämpliga fiskar att ha i det karet som inte äter upp eventuella tillsatta yngel? Det är ju trist att ha ett tomt kar stående och gå. Nästa fråga är om jag har det ena nanokaret avsett för att vara sjukhus....finns det fiskar som inte är så känsliga som man skulle kunna ha där?
    Tacksam för alla idéer och funderingar.....
  • åheim
    • April 2006
    • 13120

    #2
    Hela syftet med ett sjukhuskar/karantänkar är att det är tomt och utan inredning och att man kan flytta fisk dit för att medicinera eller hålla fisk i karantän. Om du håller fisk i det så blir det ett vanligt akvarium och kan inte användas som syftet är
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    Arbetssätt...