Något omdöme om zoo.se?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • reepete1
    • February 2004
    • 11

    Något omdöme om zoo.se?

    Hej nu när den enda affären som sålde fisk (Arken Zoo) i Östersund har slutat att sälja djur, så undrar jag om någon har lite tips om online köp med hemleverans.
    Zoo.se har ju varit i blåsvädret i media, och jag har inte fått något svar på hurvida dom hemlevererar fisk eller inte, Någon med erfarenhet av dom?
  • Yadina
    • December 2014
    • 367

    #2
    Hej!
    Jag har beställt belysning där tidigare. Men kommer aldrig beställa något därifrån igen med tanke på vad som kommit fram i media angående deras djurhantering.

    Finns dessutom andra som inte verkar kunna hantera djur... https://www.terrariedjur.se/forum/th...1#&scroll=down

    Jag tycker att zoo.se har väldigt dålig kundservice, samt obefintlig koll över deras egna lagersaldon. Förstår inte ens varför de anger ett lagersaldo när det är helt fel.

    Har aldrig själv beställt fisk online så kan inte vägleda där.

    Kommentar

    • reepete1
      • February 2004
      • 11

      #3
      Har kollat med Zoo.se och dom levererar inga levande djur, har hittills inte hittat något svenskt företag som levererar till privat personer.
      Lite synd eftersom nu när Arken Zoo har lagt ner levande djur så blir närmaste affär för mig 20 mil bort

      Kommentar

      • Yadina
        • December 2014
        • 367

        #4
        Om du är ute efter saltvattensfisk så vet jag att Företagsakvarium skickar: https://foretagsakvarium.se/?v=f003c44deab6

        Har beställt koraller och andra lägre djur där vid flera tillfällen.

        Segt med så långt till närmsta fiskaffär!

        Kommentar

        • Fiskburken
          • March 2019
          • 198

          #5
          Tack för tipset ovan, expressfrakt är ju vettigt ändå. Lagd till favoritlänkarna utifall att jag någonsin får lust/råd att skaffa saltvatten.

          Kommentar

          Arbetssätt...