Ge mig inspiration till ett Lido-kar!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • louiseh
    • March 2015
    • 37

    Ge mig inspiration till ett Lido-kar!

    Jag har ett Lido120 som jag tänkte starta upp igen. Eftersom jag inte var supernöjd med inredningen sist önskar jag få en massa inspiration av er som har ett Lido120/200 så skicka gärna in bilder! Bilder på andra kar är också välkomna som inspo såklart, men helst lido eftersom jag tycker det är lite svårinrett. Har i nuläget ingen större vision mer än att ha corydoras och något tetrastim. Men sinnet är öppet
  • louiseh
    • March 2015
    • 37

    #2
    Länkar till projekt här är också välkommet!

    Kommentar

    • åheim
      • April 2006
      • 13110

      #3
      Tycker du ska inrikta dig på en ganska fri botten för corydoras och lite skydd på ytan till tetrorna.

      väldigt finkornig sand på botten som corydoras kan sila i jakt på mat.
      lodrätt placerade rötter som går upp till ytan.
      Flytväxter på ytan som tex den flytande mossan riccia fluitans eller limnobium laevigatum, som ger ett skydd för tetror och dämpar belysningen.
      Man får sätta en bit filtermatta på utblåset så inte flytväxterna blåser runt.
      Viva Leo Buscaglia

      Kommentar

      • ampe
        • August 2007
        • 1073

        #4
        Mitt relativt nystartade lido 200. Är inte helt nöjd med inredningen än, men på god väg.
        Återfallsakvarist.

        Kommentar

        • louiseh
          • March 2015
          • 37

          #5
          Ursprungligen postat av åheim
          Tycker du ska inrikta dig på en ganska fri botten för corydoras och lite skydd på ytan till tetrorna.

          väldigt finkornig sand på botten som corydoras kan sila i jakt på mat.
          lodrätt placerade rötter som går upp till ytan.
          Flytväxter på ytan som tex den flytande mossan riccia fluitans eller limnobium laevigatum, som ger ett skydd för tetror och dämpar belysningen.
          Man får sätta en bit filtermatta på utblåset så inte flytväxterna blåser runt.
          Tack för tips! Flytväxter har varit ett problem i det karet men ska prova filtermatta.

          Kommentar

          • louiseh
            • March 2015
            • 37

            #6
            Ursprungligen postat av ampe
            Mitt relativt nystartade lido 200. Är inte helt nöjd med inredningen än, men på god väg.
            Snyggt! Du har ju fått upp höjden bra där och med växter på blir det ju mer naturligt så det ska jag försöka få till. Satte du dem med lina eller har du limmat?

            Kommentar

            • ampe
              • August 2007
              • 1073

              #7
              Ursprungligen postat av louiseh

              Snyggt! Du har ju fått upp höjden bra där och med växter på blir det ju mer naturligt så det ska jag försöka få till. Satte du dem med lina eller har du limmat?
              vissa har jag satt med sytråd och vissa är bara instuckna i hål och liknande
              Återfallsakvarist.

              Kommentar

              Arbetssätt...