Hur mycket kan man röra om i karet?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Aquario
    • October 2007
    • 670

    Hur mycket kan man röra om i karet?

    Så innan jag börjar kan jag väl nämna att jag vet att man inte ska hålla på och flytta för mycket i karet för att inte stressa upp fiskarna, men nu vill jag ha lite råd om hur ni mer kunniga tänker och skulle ha gjort i den här situationen.
    Igår så håvade jag upp fiskarna och gjorde en rengöring och ommöblering in akvariet i samband med ett vattenbyte (tror att det blev ca 60% av det gamla vattnet som åkte tillbaka ner i karet. Men pga annat som kom i vägen för arbetet så blev det försenat, till slut var jag så trött och hungrig att jag stressade igenom det sista för att kunna släppa ner fiskarna.
    Nu idag så ser jag lite saker som jag inte blev riktigt nöjd med och vill ändra; några växter som verkar fastnat och ligger ner på botten, några anubias som behöver rätas upp och en rot som ska flyttas lite. Så inget jag behöver tömma vatten för att fixa men ändå.
    Fiskarna beter sig som vanligt, tetrorna har inte riktigt samma mörka färg de hade innan möbleringen men är inte jättebleka eller.
    När skulle ni våga göra dessa justeringar?
    Ska plocka ut det gamla filtret om några veckor, ska jag flytta på roten då och kanske nöja mig med att se om jag kan få bakgrundsväxterna att resa sig upp nu?
    112L växt/sällskapsakvarium
  • åheim
    • April 2006
    • 13123

    #2
    Om du tar det lugnt och försiktigt och inga hastiga rörelser så kan man lyckas mixtra med inredningen utan att fisken blir rädd och stressad. Börjar dem fara runt så stannar man bara upp till dem lugnat sig.
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    Arbetssätt...