Fredlig fisk som gillar grottor?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cl7
    • October 2007
    • 32

    Fredlig fisk som gillar grottor?

    Tar tacksamt emot tips till mitt ”avfolkade” amazons på 240l. Just nu enbart amano, en antennmal, en eldstjärt samt Peacock goby-hane med harem.

    Jag har tröttnat på bråkiga ciklider, men söker lite större fisk till oanvända grottor! Anything goes - så länge de inte gräver för mycket eller bråkar...

    Planerar för ett fiskstim också framöver. Har 2 ”fina” snäckor samt lite markkrig mellan sandsnäckor och helenor. Äter firren mindre snäckor är det välkommet!
  • admin
    Christian Alfredsson

    • November 2004
    • 11215

    #2
    Vill du ha fiskar som gillar grottor är definitivt malar något att tänka på. Finns många olika sorter. De gräver oftast inte.
    Christian Alfredsson
    Tekniskt ansvarig Zoopet

    Kommentar

    • cl7
      • October 2007
      • 32

      #3
      Ja, men det ska vara lite skoj för ögat också
      Senast redigerad av cl7; 28 March 2020, 22:23. Anledning: Skrev ett långt inlägg! Varför kom bara första meningen med???

      Kommentar

      • cl7
        • October 2007
        • 32

        #4
        Suck! Orkar inte skriva om allt. Kort: praktbotia eller silverhaj?

        Kommentar

        • admin
          Christian Alfredsson

          • November 2004
          • 11215

          #5
          Botior är jätteroliga för ögat. Praktbotia och silverhaj går tyvärr bort då de blir cirka 30 cm. De behöver större kar.

          Kolla på Botior som kräver mindre kar. Sök på Botia så får du fram listan. Denna är kanske inte så dum? https://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=265


          Christian Alfredsson
          Tekniskt ansvarig Zoopet

          Kommentar

          • cl7
            • October 2007
            • 32

            #6
            Intressant alternativ! Jo, jag var medveten om att mina föreslagna firrar var gränsfall...

            Funderar på om man inte kan skriva så långt som icke-goldmedlem, då även mitt förra svar kapades...

            Kommentar

            Arbetssätt...