Black molly dräktiga eller tjock?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Galaxypotat
    • March 2020
    • 1

    Black molly dräktiga eller tjock?

    Hey!

    jag har för någon vecka sedan skaffat mitt första akvarium, jag har 3 black mollysar i det (2 honor, 1 hane) jag behövde åka hem till min pappa en vecka och min mamma tog hand om fiskarna. Men när jag kom hem så var dom ”tjockare” och jag undrar om dom bara fått för mycket mat eller om dom är dräktiga.

    Imorse när jag vaknade låg jag i sängen och tittade på dom när jag såg att den ena honan närmade sig en sten men vart direkt bort jagad av den andra honan. Hanen har aldrig lämnat dom utan han är alltid med. Jag tycker det är lite konstigt för från dag 1 har dom gjort allting tillsammans. Dom sover, äter, leker mm.


    jag har läst lite om det men jag undrar om det går att se redan nu eller om jag måste vänta för att få reda på om dom e tjocka eller dräktiga. Snälla hjälp (:
    Senast redigerad av Galaxypotat; 05 March 2020, 08:55.
  • MIL

    • August 2019
    • 86

    #2
    Är hanen också tjockare? Om han inte är det skulle jag gissa att honorna väntar yngel men jag kan ju inte veta. Om de verkar må bra och äter och är pigga hade jag inte varit orolig utan väntat och sett vad som händer.

    Om jag åker bort några dagar så får fiskarna vara utan mat, det mår de inte dåligt av. Skulle jag vara borta längre så gör jag färdiga portioner som fiskvakten ger dem. Då slipper man övermatade firrar och nersmutsat vatten.

    Kommentar

    Arbetssätt...