Hur köper ni nya fiskar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Malawi_forever
    • June 2019
    • 0

    Hur köper ni nya fiskar?

    ...
    Senast redigerad av Malawi_forever; 29 September 2019, 06:00.
  • Jenny_E
    • July 2004
    • 661

    #2
    Köper enbart dem jag vill ha. Vill inte flytta fram och tillbaka. Har ibland köpt en grupp som ska få para ut tex men oftast med förutsättningar för alla att gå kvar.
    Kan välja på utseende men strävar inte efter perfektion på det sättet.

    Kommentar

    • Fiskburken
      • March 2019
      • 198

      #3
      Själv brukar jag få alla fula fiskar som lämnats tillbaka av andra då jag inte är så petig.

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13127

        #4
        De flesta mer seriösa butiker brukar inte vilja riskera att kontaminera sina akvarier med parasiter eller sjukdomar och vill då inte stoppa tillbaka fisk från kunder och riskera hela bestånd.
        Själv väljer jag med omsorg innan jag köper och kollar noga så de ser friska och pigga ut. Det är inte öppet köp på fisk som tex kläder eller dyl.
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        • Tyko
          • April 2015
          • 279

          #5
          Jag försöker välja de som ser friskast ut, men det är inte alltid möjligt då jag ofta behöver beställa fiskar. Sedan litar jag inte heller på att affären skulle kunna ta hand om fiskar jag inte vill ha, tänker då speciellt på min peters elefantnos och vill inte riskera livet på någon fisk bara för att den inte ser perfekt ut. Med bra miljö och foder så blir dock de flesta riktigt fina ändå, även om de kanske har lite unik färgtäckning.

          Kommentar

          • Jenny_E
            • July 2004
            • 661

            #6
            På temat kan jag ju tillägga att jag (numera) väldigt sällan spontanköper något, utan har en plan i förväg.

            Kommentar

            Arbetssätt...