spricka i glaset. Hjälp snabbt!!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Keycam
    • August 2018
    • 11

    spricka i glaset. Hjälp snabbt!!!!

    Se sprickan i hörnet på bilden och ge mig all hjälp ni kan ge. Tips och trix och dåliga besked.

    Jag vill inte fylla detta begagnade akvarium om det är fara för att det skall ge fuktskador i hela vardagsrummet och ner till granne.

    Kan man reparera eller skall jag kasta akvariet?

    Det är 160L akvarium vi snackar om och inte ett pyttelitet.

    Förtvivlad verkligen. Jag vill inte heller börja bråka med tidigare ägare då jag inte kan motbevisa att den inte blev så i frakten hit eller när vi bar in den. Detta ärende gentemot tidigare ägare skulle jag inte komma någonstans med oavsett.

    Tacksam för alla tips och råd jag får nu
  • stefant
    • January 2009
    • 783

    #2
    Ja du, jag har inte varit med om en sådan spricka men jag skulle inte använda akvariet och riskera en vattenskada. Inget bra svar kanske, men det var i alla fall ganska snabbt.

    Kommentar

    • åheim
      • April 2006
      • 13119

      #3
      Jag skulle inte chansa! Längs ner i hörnet är känsligt ställe också...
      Viva Leo Buscaglia

      Kommentar

      • ICC
        • November 2006
        • 1310

        #4
        Skulle inte heller vågat använda det. Gissar att du hittar ett liknande begagnat för mellan 500-2000kr. Det hade jag gladeligen betalt, om jag nu skulle väga det mot en eventuell vattenläcka och dess konsekvenser det medför. Köp ett annat, även modet känns surt för stunden. Men du lär sova bättre om natten.

        Kommentar

        • Keycam
          • August 2018
          • 11

          #5
          Tack alla, jag köpte helt nytt från butik. T.o.m större i storlek. Så tack alla. Min moder skall nu överta det trasiga akvariet och göra växthus av det ist.

          Kommentar

          Arbetssätt...