Kommer denna akvariemöbel verkligen hålla?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Keycam
    • August 2018
    • 11

    Kommer denna akvariemöbel verkligen hålla?

    Jag har fått ta över ett akvarium som jag skall måla om akvariemöbeln och alvarielocket på. Men akvariet är 160L så min tanke var 160L vatten och grus etc. håller verkligen detta??
    Ej installerad än utan först nu rensa ut, putsa upp och sen börja med akvarie installationen.
  • Sleaper

    • September 2008
    • 2876

    #2
    Verkar vara gjord för det akvariet. Tycker den ser ut som originalbänk alltså, och då bör den hålla. Juwels bänkar är ungefär likadana, dom kan verkar rätt bräckliga men bevisligen håller dom.

    Kommentar

    • mikoto
      • July 2011
      • 215

      #3
      Det är en smart konstruktion av svaga material. Nyttjat på rätt sätt så har det inget problem att hålla för vikten som akvariet ger och ganska mycket till. Det krävs en enorm vikt för att spånskivorna som bänken består av ska brista av en tyngd som kommer rakt ovanifrån. Det som skulle få de att rämna är om skivan skulle börjar böja sig, så är slutet nära inom kort. Men huvudskivorna är förstärkta av både det längsgående bitarna längst ut, sedan tillkommer även skivan som sitter imellan de två. Det håller, utan bekymmer :-)

      Kommentar

      Arbetssätt...